יום חמישי, 15 באוגוסט 2019

מסלול שדה התעופה בחיפה יוארך

משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל, ורשות שדות התעופה , חתמו על הסכם המאפשר לקדם תכנון להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה. במקביל, עיריית חיפה תסיר את כל התנגדויותיה להמשך הקמת נמל המפרץ ותספק את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ממנה. ההסכם נחתם לאחר מספר דיונים שהתקיימו בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם ובכירי חברת נמלי ישראל. על פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. התכנון הסטטוטורי להארכת מסלול השדה יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטר, ובמקביל תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה לתחנת רכבת חוצות המפרץ.
צריך להתכונן לנושא, לא מבחינה כלכלית, טכנולוגית, וסביבתית, כי על כך כבר נכתב כמעט הכל. מה שמטריד אנשים רבים, בוודאי, הוא כיצד תשתנה העיר מבחינה חברתית ופוליטית. שדה התעופה יהיה הקטר הכלכלי-חברתי העיקרי של העיר, והוא יצמיח ''אצולה'' חדשה, שתהיה מורכבת, במידה רבה, מיוצאי חיל האויר לשעבר, בעלי דרגות בכירות, שיחזיקו במשרות הבכירות בשדה, ומיתר בעלי הענין. השדה יהיה עבורם מוקד כוח ומינוף פוליטי ברמה הארצית. הרחק מהקלחת הפוליטית במרכז, הם עלולים לתכנן מהלכים לכיבוש השלטון, ולשינוי האקלים הפוליטי במדינה, לכיוון של דיקטטורה תעופתית. נקווה שנוכל לעצב בחיפה מערכת פוליטית ביקורתית ודמוקרטית. תודה לעינת קליש-רותם על שלא ויתרה על עקרונותיה, ושמרה את שדה התעופה בראש מניפת סדר העדיפויות. אני מקווה שנפלה טעות דפוס בכתבה, והכוונה בהארכת המסלול היא ל-2,400 מטרים ויותר. נמל ימי ואוירי בסינרגיה יהיו הקטר הכלכלי של מדינת ישראל, ומודל ליתר העולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה