צריך להתכונן לנושא, לא מבחינה כלכלית, טכנולוגית, וסביבתית, כי על כך כבר נכתב כמעט הכל. מה שמטריד אנשים רבים, בוודאי, הוא כיצד תשתנה העיר מבחינה חברתית ופוליטית. שדה התעופה יהיה הקטר הכלכלי-חברתי העיקרי של העיר, והוא יצמיח ''אצולה'' חדשה, שתהיה מורכבת, במידה רבה, מיוצאי חיל האויר לשעבר, בעלי דרגות בכירות, שיחזיקו במשרות הבכירות בשדה, ומיתר בעלי הענין. השדה יהיה עבורם מוקד כוח ומינוף פוליטי ברמה הארצית. הרחק מהקלחת הפוליטית במרכז, הם עלולים לתכנן מהלכים לכיבוש השלטון, ולשינוי האקלים הפוליטי במדינה, לכיוון של דיקטטורה תעופתית. נקווה שנוכל לעצב בחיפה מערכת פוליטית ביקורתית ודמוקרטית. תודה לעינת קליש-רותם על שלא ויתרה על עקרונותיה, ושמרה את שדה התעופה בראש מניפת סדר העדיפויות. אני מקווה שנפלה טעות דפוס בכתבה, והכוונה בהארכת המסלול היא ל-2,400 מטרים ויותר. נמל ימי ואוירי בסינרגיה יהיו הקטר הכלכלי של מדינת ישראל, ומודל ליתר העולם.
יום חמישי, 15 באוגוסט 2019
מסלול שדה התעופה בחיפה יוארך
Labels:
נמל המפרץ,
שדה תעופה חיפה
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה