יום חמישי, 22 בנובמבר 2018

שילוב הליכוד בקואליציה העירונית


עינת קליש רותם סבורה שנושא שדה שדה התעופה חיפה, שהוא בעל חשיבות מרכזית עבורה, יקודם באמצעות מהלכים ממלכתיים מסודרים. אך נושא השדה הוא מורכב מאד, ורוב הסיכויים שהוא יפול, מסיבה זאת, בין הכסאות, למרות כל הכוונות הטובות.

גם אם למשרד התחבורה יש את הכוונות הטובות ביותר להאריך את השדה, אנשיו אינם מסוגלים להתמקד בכך. החשיבות הכלכלית-חברתית של הנושא, יחד עם התשתיות הרבות באזור, מקשות על ההסכמה בעניין. כל אחד רוצה לשמר ולהרחיב את שדה התעופה, אבל השאלה היא באיזו מידה ובאיזו הוצאה.

עינת קליש רותם מתבססת על עציוני בקואליציה שלה. עציוני הוא איש של גד זאבי, איש עסקים ממולח שמעונין בזכויות נדל''ן במתחם מגידו ובמקומות אחרים. לכן שיתוף הפעולה שלו בנושא שדה התעופה יהיה מותנה בכך.

בסניף הליכוד בחיפה, התמיכה בקידום השדה היא מקיר לקיר. גם ישראל כ''ץ, שר התחבורה, הוא תומך בהרחבת השדה בחיפה. הצעת סגנות ראש עיר בשכר לליכוד, יחד עם תיק שדה התעופה, תביא לתמורה כיד המלך מצד ממשלת הליכוד.

יש חלון הזדמנויות של שבועות ספורים על מנת להביא את תשומת לב כ''ץ לנושא. תוך זמן קצר תונח על שולחנו הצעה להרחבת כביש 90 אשר תתפוש את מלוא תשומת הלב הציבורית, יחד עם נושאים נוספים כמו עזה.

לאחר השגת האישור הממשלתי, אפשר יהיה להציע את הקמת השדה במכרז, באמצעות חברה פרטית שתקבל זכויות להפעלתו. יש להציע את המכרז, בעדיפות ראשונה, לארצות הברית, שתקים בסיס צבאי משולב, ימי ואוירי.


שדה תעופה חיפה על פי תוכנית הדגל משנות ה-1990

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה