יום שני, 5 בנובמבר 2018

כביש 90 ושדה התעופה חיפה

שרשרת התאונות המחרידה בכביש 90, אשר גבתה קרוב לעשרים קורבנות בתוך פרק זמן קצר מאד, נדחקת לשולי החדשות, ונשכחת כעבור זמן קצר להחריד. זאת, ככל הנראה, תוצאה של פעולת מכונת תעמולה משומנת היטב.

בכל מדינה מתוקנת היה שר התחבורה מתפטר לאלתר, יחד עם כל הממשלה, ואילו פה החגיגה נמשכת. אמצעי התקשורת מבליעים את העובדה החשובה ביותר, שנמל התעופה על שם אילן ואסף רמון, אשר נחנך לאחרונה, ממוקם בצד הקטע המסוכן ביותר בכביש זה, על כביש הערבה מצפון לאילת.

לא נעשה שום שיפור בתשתית כביש 90 בעת הקמת השדה, וכל כלי הרכב הרבים אשר יתווספו לתנועה המסוכנת שעליו לאחר הפעלתו, עם עשרות טיסות יומיות, ימשיכו לנסוע בו כך. מפלס החרדה הציבורית עולה עד אימה למחשבה על כך בלבד.

מה יהיה כאשר השדה יתחיל לפעול, ומספר הקורבנות יגדל פי כמה?!
האם גם אז ימשיכו אמצעי התקשורת שלא לאחוז בשור בקרניו?

המחדל נובע מקוצר ראות משווע של שר התחבורה וממשלת ישראל, אשר היו חייבים לדאוג להרחבת הכביש עוד בטרם התחילו בהקמת שדה התעופה. מוטב היה גם אם הם היו בונים מסילת רכבת לאילת.

המחדל הוא תוצאה של מדיניות שיטתית של עצימת עין למחדלי התכנון האזורי במדינת ישראל, והקמת תשתיות יקרות בכל מקום שאפשר, גם אם אין צורך בכך. הכל כדי ליצור מראית של בנית הארץ, תוך ניסיון להימנע מחיכוך עם בעלי הענין, שסמוכים לסיר הבשר, במקומות שבהם יש באמת צורך חיוני בשדרוג תשתיות.

שדה התעופה חיפה הוא הדוגמא המובהקת. במקום להקים את השדה באילת, היו חיבים להאריך את השדה הקים בחיפה, שיש לו תשתיות תחבורתיות מצוינות, של רשת רכבות וכבישים.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה