יום שבת, 24 בנובמבר 2018

בואינג 737 של חברת ליון אייר התרסק בטיסה מג'קרטה לסומטרה


הבואינג 737 מקס 8, עם 189 נוסעים, התרסק על פני הים 13 דקות לאחר המראתו. מאז ההתרסקות, לפני כ-3 שבועות, הנושא הוא במוקד תשומת הלב התקשורתית.

המטוס היה רק בן חודשיים. אבל התאונה היתה, קרוב לוודאי, לא פעולת טרור.

נראה כי מכשיר חדש, שנועד למנוע הזדקרות, הוא הגורם. מכשיר זה תלוי בחיישנים רבים עבור התיקון האוטומטי שלו. ייתכן שאחד החיישנים לא היה מדויק.
בואינג לא סיפקה הכשרה למכשיר החדש, והסתמכה על תהליך ויראלי.

המגזין שבוע הכסף מתאר את הסיבה לתאונה:
לאחר ההמראה, הקפטן וטייס המשנה החלו לקבל שיעורי מהירות שונים. לאחר מכן, הבואינג החל לרדת, לעלות, ולאחר מכן קיבל למערכת נתונים שגויים של חיישן זווית האף. הטייס, עד הרגע האחרון, ניסה לפצות על ההטיה. למרות זאת, המטוס הפך קשה יותר ויותר לניהוג. בסופו של דבר, הבואינג צלל והתנגש על פני הים במהירות של כמעט 650 מייל לשעה.

המטוסים מדגם בואינג 737 הם הנפוצים ביותר בעולם. בשדה התעופה חיפה, לאחר שיוארך כראוי, הם יהיו הדגם הנפוץ ביותר.

התאונה ממחישה את מורכבות נושא התעופה. העיר חיפה כולה תצטרך להתגייס למענו. תושביה יצטרכו לשנות לחלוטין את אופן התנהגותם.
חיפה לא תהיה עוד עיר ננטשת, פרוצה לכל התנהגות ביריונית, של בני אדם כחזירי בר.
גם האליטה המקומית לא תוכל לנוח על מצע של שושנים, ולהעלות תוכניות לעתיד העיר, שאינן יותר מאשר חלומות.
במקביל, מקבלי ההחלטות במרכז לא יוכלו להתיחס יותר אל העיר כבשר תותחים, שנועד להזין את המערכת המשומנת בנתב''ג.
ההזדמנות לחיפה היא, מאידך, להפוך לעיר טכנולוגית משודרגת וגלובאלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה