יום שלישי, 18 בספטמבר 2018

הפרטה תתקן את הליקויים בשדות התעופה בישראל

בשנה שעברה ביטלה חברת התעופה ’טוס‘ את קו הטיסות הסדיר שהפעילה בין לרנקה לחיפה.
הסיבה לביטול לא היתה מיעוט נוסעים – כאלה דווקא היו מספיק כדי להפעיל את הקו. הסיבה היתה ליקויים בתפקודה של רשות שדות התעופה. טיסות שהמריאו מלרנקה באיחור אולצו לנחות בנתב“ג, פשוט משום שעובדי נמל התעופה בחיפה מיהרו לסגור את השדה ולשוב לביתם. הנוסעים שאולצו לנחות 200 קילומטר מיעדם כמובן לא היו מרוצים, ולחברה נגרמו נזקים רבים בפיצויים.

סיפורו של קו לרנקה-חיפה שופך אור על הצד האפל של מדיניות השמים הפתוחים המהוללת: עד שלא יתבצע שידוד מערכות ברשות שדות התעופה, השמים לא באמת יהיו פתוחים.

לצד פתיחת השמים לחברות זרות, במדינות רבות במערב החלו לפתוח גם את תחום שדות התעופה לתחרות. הצד הזה של הרפורמה פסח לחלוטין על מדינת ישראל.

התוכן חלקי ומצוטט. לכתבה המלאה בבלוג מידה














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה