יום שבת, 4 באוגוסט 2018

הגישה למסלול בשדה התעופה חיפה מכיוון דרום-מזרח

הטענה המרכזית נגד הארכת המסלול בשדה התעופה חיפה, באופן שיתאים למטוסי נוסעים גדולים כדוגמת הבואינג 737, היא שמכיוון דרום-מזרח הגישה אל ציר ההמראה-נחיתה היא מוגבלת מידי, בעיקר על ידי המכשול הטופוגרפי של הר הכרמל.
התמונות להלן נועדה להפריך זאת, ולהראות, כמו שיודע כל מי שצופה במפרץ ממרומי ההר, שהמרחב האוירי בגישה מדרום-מזרח הוא מרווח, ומאפשר תמרון רב.
יש להדגיש כי רוב ההמראות והנחיתות במסלול המוארך מתוכננות להתבצע בכיוון הים, שהוא צפון-מערב. זאת בזכות תנאי מזג האויר הנוחים והיציבים ברוב ימות השנה, והרגולציה למען שמירת איכות הסביבה.
נחיתות והמראות בכיוון דרום-מזרח יתבצעו במקרים נדירים בלבד, אך חשוב לשמור אופציה זאת, בפרט למקרי חירום.


התמונה מראה את רכס הר הכרמל, שפונה לצפון ושגובהו כ-300 מטרים מעל חיפה, במקום שהוא משתפל בחדות למישור עמק זבולון בפיתחת הקישון בואכה עמק יזרעאל. במקום זה גם פונה רכס הכרמל מזרחה בזווית חדה, ויוצר את הדופן הדרומית-מערבית של עמק יזרעאל.
אפשר לראות כי השיפוע החד נמצא במרחק ניכר מדרום לציר הגישה למסלול, ומסיבה זאת ציר הגישה הוא כולו מעל שטח מישורי בגובה פני הים, ואפשר לבצע נחיתות בזווית רדודה לכל אורכו.
בנוסף מראה התמונה, אשר צולמה מהספינה שמשייטת בקו חיפה-עכו, את גבעות טבעון הנמוכות באופק, ואת הדמית המסלול וסביבתו הקרובה בתוך הים.


מכשול טופוגרפי משני הן ארובות הלבניות של בז''ן. ארובות אלה נמצאות ממש על ציר הגישה למסלול, במרחק של כ-1.5 קילומטר מקצהו. אפשר לראות כל זאת היטב בתמונה להלן.
לנוכח המראה המורכב של פני השטח בצד דרום-מזרח, יהיה צורך לתכנן ציר גישה מסומן ומואר היטב. אך מכשול הגובה היחיד הוא שתי ארובות הלבניות, וסביר שארובות אחרות של בז''ן לא יהיו מכשול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה