יום שלישי, 9 באוגוסט 2016

המתאן שנפלט בסיביר גורם להתחממות מואצת של האטמוספירה, בנוסף לפיזור נגיפים קטלניים

חדשה מעניינת מלפני ימים אחדים היתה מותם של אלפי איילים בסיביר, ובנוסף מחלתם של אנשים אחדים, כתוצאה מהתפשטות חיידק האנתראקס. על פי הכותרות התפשט הנגיף מפגר של אייל מת, בעקבות גל החום, אך יתכן כי מתחת לכותרת מסתתרת אמת הרבה יותר מפחידה!

עבור מדענים רבים החדשה הזאת היא בבחינת הקדמה בלבד למה שאנו עתידים לחוות בעתיד הקרוב. איננו יודעים מה טמון באדמות הקפואות של סיביר, והדבר מפחיד בגלל ההאצה של התחממות כדור הארץ, אשר גורמת להפשרת האדמות האלה. חוקרים מצאו כי חיידק פולט מתאן, שהתפשט מסיביר, היה הגורם להכחדה של מרבית בעלי החיים בכדור הארץ לפני כ-250 מיליון שנים. 

השתחררות גז המתאן הרב שאצור באדמות סיביר, המתאן שמוכר לכל כנפלט מגללי בהמות הבית, יוצרת בעיה קשה הרבה יותר בגלל תכונה נוספת שלו: גז המתאן הוא בעל השפעה גדולה פי 20 מאשר של דו תחמוצת הפחמן על יצירת אפקט החממה!

הסכנה שגז המתאן יאיץ את התחממות כדור הארץ באופן בלתי הפיך, כך שהוא יהפוך במהירות לחסר אטמוספירה לחלוטין כמו כוכב נוגה, גרמה למנכ''ל גרינפיס לקרוא להקמה מידית של תחנות כוח גרעיניות, כיוון שפעולת תחנות כוח אלה אינה יוצרת פליטת מזהמים לאטמוספירה.

הפשרת האדמות בסיביר גורמת להתחממות מואצת של כדור הארץ, ומפיצה במקביל נגיפים קטלניים! האנושות מתמודדת על קיומה בשתי חזיתות בו זמנית!

איילים סיביריים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה