יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

קורנפלקס אטומי

גז מתאן שנפלט מקרקעות מופשרות בסיביר, כתוצאה מהתחממות האזור הארקטי, גורם להתחממות מואצת של האטמוספירה, בנוסף לפיזור נגיפים קטלניים.
חדשה מעניינת מלפני ימים אחדים היתה מותם של אלפי איילים בסיביר, ומחלתם של אנשים אחדים, כתוצאה מהתפשטות חיידק האנתראקס באזור. על פי הכותרות התפשט הנגיף מפגר של אייל מת, בעקבות גל החום. יתכן כי מתחת לכותרת מסתתרת אמת הרבה יותר מפחידה!
עבור מדענים רבים החדשה הזאת היא בבחינת הקדמה בלבד למה שאנו עתידים לחוות בעתיד הקרוב. איננו יודעים מה טמון באדמות הקפואות של סיביר, והדבר חשוב בגלל ההאצה של התחממות כדור הארץ, אשר גורמת להפשרת האדמות האלה. חוקרים מצאו כי חיידק פולט מתאן, שהתפשט מסיביר, היה הגורם להכחדה של מרבית בעלי החיים בכדור הארץ לפני כ-250 מיליון שנים.
לא כל הנגיפים המסוכנים קשורים למתאן, אך השתחררות גז המתאן הרב שאצור באדמות סיביר, המתאן שמוכר לכל כנפלט מגללי בהמות הבית, יוצרת בעיה קשה הרבה יותר בגלל תכונה נוספת שלו: גז המתאן הוא בעל השפעה גדולה פי 20 מאשר של דו תחמוצת הפחמן על יצירת אפקט החממה!
על פי המדידות, המתאן נפלט מקרקעות סיביר המופשרות בכמויות ענקיות. קיימת סכנה מוחשית שהדבר יאיץ את התחממות כדור הארץ באופן בלתי הפיך, כך שהכוכב שלנו יהפוך במהירות לחסר אטמוספירה לחלוטין, בדומה לכוכב נוגה חסר החיים. מסקנה זאת גרמה למנכ''ל גרינפיס לקרוא להקמה מידית של תחנות כוח גרעיניות, כיוון שפעולת תחנות כוח אלה אינה יוצרת פליטת מזהמים לאטמוספירה.
אזהרתם של מנכ''ל גרינפיס ושל מומחים אחרים, לגבי הסכנה שגורמת בעירת דלקים פוסיליים, פחם, נפט, וגז, אשר הם הגורמים המרכזיים להתחממות, יצרה גל חדש של התעניינות בבנית תחנות כוח גרעיניות מתקדמות. הסוגיה הפכה למרכזית בכל דיון על בחירת אלטרנטיבה ממשית למקורות האנרגיה השונים.
הפשרת האדמות בסיביר גורמת להתחממות מואצת של כדור הארץ, ומפיצה במקביל נגיפים קטלניים! האנושות מתמודדת על קיומה בשתי חזיתות בו זמנית!
החזית השלישית היא בחירת אלטרנטיבה לדלקים הפוסיליים, בתנאים של מציאות משתנה, שכוללת פיתוח מתמיד של מקורות אנרגיה אלטרנטיביים, פיתוח מדהים שמשנה את השיקולים בלי הרף. הקלחת במערכת הפוליטית הגלובאלית רותחת כתוצאה מכך.
על רקע זה אפשר להסביר את מדיניות ההתעלמות והטיוח של ממשלת ישראל לגבי הרחבת בז''ן. הממשלה מפקירה את תושבי מטרופולין חיפה, ומתעסקת בקורנפלקס, כדי לראות אם מאבקם הנואש של התושבים על עתידם יסייע לה להחליט טוב יותר באיזה מקור אנרגיה אלטרנטיבי לבחור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה