יום חמישי, 25 בינואר 2018

שדה תעופה על אי מלאכותי מול תל אביב לאור הטילים על נתב''ג בעת מבצע ''צוק איתן''

במהלך מבצע ''צוק איתן'' נורו טילים לעבר נתב''ג, מה שגרם להפסקה מלאה של טיסות החברות הזרות למשך 48 שעות. הטיסות הופסקו בהדרגה וגם החזרה לשיגרה היתה הדרגתית, כך שבפועל משך שיתוק נתב''ג היה ממושך יותר. 
לאור זאת כדאי לשקול את המציאות הבטחונית שעלולה להיווצר במידה ויוקם מול חופי תל אביב אי מלאכותי שעליו שדה תעופה בינלאומי. 
האי המלאכותי יהיה חשוף להתקפות טילים מכיוון רצועת עזה באותה מידה כמו נתב''ג. יתר על כן, הוא יהיה פגיע יותר למתקפות מהים. 
אין ספק שחיפה פגיעה, עוד יותר מתל אביב, להתקפות טילים. אך ניסיון העבר מראה כי במקרים רבים המדינה ניצבת מול עימות בחזית אחת בלבד, לבנון או רצועת עזה.
שדה תעופה בינלאומי בחיפה במהלך מבצע ''צוק איתן'' היה מונע את שיתוק התעופה האזרחית הבינלאומית למדינת ישראל.
גם שדה בממדים קטנים, עם מסלול באורך כאלפיים מטרים בלבד, מתאים לכך. רוב טיסות מטוסי הנוסעים לישראל נעשות במטוסים שאורך מסלול כזה מספיק עבורם. 
מי שצריכים לטוס במטוסים הגדולים ביותר יכולים לעבור בקלות בחו''ל למטוסים קטנים יותר, בטיסות קונקשן רגילות. 
משדה התעופה בחיפה מגיעים בתוך כשעה למרכז הארץ באמצעות נסיעה ברכבת, שהמסילה שלה היא צמודה לשדה. 


להלן כותרות אחדות של כתבות באמצעי התקשורת המרכזיים, אשר עוסקות במציאות הבטחונית בנתב''ג בתקופת מבצע ''צוק איתן'', בשרשור כרונולוגי שמראה על החמרת עוצמת הבעיה במהלך המבצע:

שום רקטה אמנם לא פגעה בנמל התעופה בן גוריון, אולם חמאס המליץ לחברות התעופה הזרות לא לטוס בקרוב לישראל כיוון שנתב"ג נמצא על הכוונת של ארגון הטרור בעזה. רוב הטיסות מתבצעות כסדרן, כאשר מסלול ההמראות והנחיתות משתנה מעט, אולם מספר חברות תעופה ביטלו טיסות ספורות לישראל

חברות התעופה המגיעות לארץ מארה"ב ומקנדה כבר הודיעו על השעיית הטיסות בקווים אלה, אחרי שרקטה פגעה בבית ביהוד. גם חברות אירופיות החלו להודיע על ביטול הטיסות.

23/07/2018
בעקבות ביטול הטיסות של החברות הזרות, החליט שר התחבורה לפתוח ב-12:00 את שדה התעופה בדרום: "שוקל לשלוח ספינות לקפריסין". נציג של חברה אירופית מצנן את האופטימיות: "השדה ליד אילת רחוק וקטן, אי אפשר יהיה לשנע נוסעים". גם החברה הירדנית ביטלה טיסותיה

מיוחד - מאמר של תא"ל אסף אגמון: במהלך מבצע "צוק איתן" חברות תעופה זרות הפסיקו ל-48 שעות את הטיסות לישראל. אם הייתה זו החלטה לא נכונה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה