יום שבת, 2 בספטמבר 2017

נמל תעופה בינלאומי קטן בחיפה יגדיר מחדש את כלכלת האזור

ציטוט מפי מנכ''ל החברה: ''על בסיס התחשיב של 40 עובדים למטוס הם יגייסו 120 עובדים מקומיים, שיחד עם עובדים ממיקור חוץ יביאו להעסקה ישירה ועקיפה של 900 עובדים.''
כלומר, כל מטוס נוסעים מדגם בואינג 737 או איירבוס 320 מביא לתעסוקה של 300 עובדים בבסיס האם שלו.
כמה עובדים, אם כן, תוסיף למצבת העובדים של מטרופולין חיפה הקמת נמל תעופה בינלאומי במפרץ, במידה ויהיה בו בסיס קבוע של מטוסי נוסעים של חברות לאוקוסט?
לאחר הארכת המסלול עד לקו המים, אפשר יהיה באופן מידי, בזכות שפע השטחים הלוגיסטיים הפנויים סביבו, להחנות דרך קבע 10 מטוסי נוסעים של חברות לאוקוסט בנמל התעופה חיפה.
התרומה לכלכלה מבחינת תוספת עובדים בהעסקה ישירה ועקיפה תהיה לפיכך: 10 כפול 300 שהם 3,000 עובדים.
במידה ובנמל התעופה יחנו דרך קבע 20 מטוסים, התוספת למצבת העובדים במטרופולין חיפה-עכו תהיה של 6,000 איש.
כל זאת מבלי לחשב את תוספת העובדים שידרשו להפעלת נמל התעופה עצמו. ברשות שדות התעופה עובדים כ-4,500 איש, מרביתם בנתב''ג, בחטיבות תפעול, אחזקה, שירות וביטחון. בנוסף, פועלות בנתב''ג נציגויות של משרדים ממשלתיים, ובהם משרדי הפנים, הקליטה, החקלאות, התיירות, צה"ל והמשטרה.
כל אלה הם אינם עדיין תוספת התעסוקה העיקרית: זאת תהיה במגזרי המשק שאינם קשורים באופן ישיר לנמל התעופה אך ניזונים ממנו, כמו התיירות, ההייטק, התעשיה האוירית וכדומה.
לסיכום, נמל תעופה בינלאומי קטן במפרץ חיפה, באורך מסלול של 2,000 מטרים בלבד, עשוי להגדיר מחדש את כלל כלכלת מטרופולין חיפה-עכו, באמצעות תוספת של עשרות אלפי עובדים ברמה גבוהה.
נתוני עזר להשוואה:
- אל-על מעסיקה כ-6,000 עובדים ומפעילה 43 מטוסים - כ-140 עובדים למטוס. בסיס האם היחיד של החברה הוא נתב''ג.
- בכל הנמל הימי של חיפה מועסקים פחות מ-1,500 עובדים. כ-50% מהם מועסקים בנמל המכולות, שתאומו נמל המפרץ מוקם בימים אלה, על שטח שאפשר להקים עליו את נמל התעופה הבינלאומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה