יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

הסכם לשיקוע הרכבת בעיר התחתית

הרכבת תשוקע בעיר התחתית, בקטע של כ-2 ק''מ בין המושבה הגרמנית לקרית הממשלה. תוקם תחנת רכבת תת קרקעית במקום. בעתיד תתחבר המנהרה הזאת למנהרה מתחת לכרמל.

ההסכם נראה לכאורה מצוין, התוכנית תתבצע בשלבים, ותתחיל בעתיד הקרוב.

השינוי המשמעותי ביותר, לעומת הנוסח הרשמי הקודם של תוכנית חזית הים העירונית, הוא שפתיחת החזית בעתיד הקרוב למרגלות המושבה הגרמנית מתבטלת. התמונות המרהיבות אשר הוצגו לאזרחים, של המעבר בין שדרות בן גוריון לנמל, נותרות בגדר תמונות עד לאחר השלמת כל שיקוע הרכבת. זאת כי בשלב הראשון מקבלת העיריה, על פי ההסכם החדש, שטח גדול מול מרכז העיר התחתית, אשר לא ברור כיצד יפותח וכיצד תתבצע הגישה אליו, אם בכלל. בשלב השני תקבל העיריה את השטחים שמול קרית הממשלה, ובשלב האחרון, בעוד כחמש שנים, את השטחים שמול המושבה הגרמנית. לאחר מכן יתחיל מבצע שיקוע המסילה, שיימשך עוד שנים לא מעטות, ולאחר סיומו בלבד תיפתח סוף סוף חזית הים העירונית. מדובר לפיכך בטווח זמן של עוד 10 שנים לפחות, ובינתייים נאדא.

השאלה היא אם התוכנית אינה גדולה, מורכבת ומסורבלת מידי עבור פרנסי העיר, ולא תתמסמס ותתעוות בידיהם. בנוסף, קיים חשש שהתוכנית תאפיל, באמצעות מניפולציה תקשורתית, על מחדלי העיריה בתחומים אחרים.

כתבה נוספת: מסילת הרכבת תשוקע! חיפה נפתחת אל הים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה