יום שלישי, 24 ביולי 2018

איים מלאכותיים


הגנרל סיסי טוען כי הסכנה החמורה ביותר שאורבת למצרים היא מכת השמועות המופצות בווטסאפ. באותה נשימה אפשר לדבר על הסכנה שאורבת למדינת ישראל ממכת הפירסומים בנושא איים מלאכותיים, שיוקמו חיש מהר מול חופי מדינת ישראל. 
הרעיון מופץ על ידי בכירים בממשל ובאקדמיה, כפיתרון קסם שמטרתו להרגיע את הציבור על רקע האנרכיה ששוררת בתחום הבניה בישראל.

האיים הדימיוניים יוקמו מעכו עד עזה, והדמיות שלהם מופיעות בכתבות בולטות.

בכנס שנערך בנושא זה לאחרונה באוניברסיטת חיפה פרש מהנדס העיר הרצליה את חזונו להקמת איים אחדים מול חופי עירו. התושבים מתנגדים להוצאת כספים על בדיקת היתכנות, וטוענים כי מדובר בחלומות שווא.

לאיים מלאכותיים צפויה להיות השפעה משמעותית על זרימת המים לאורך החופים, שאין לדעת את תוצאותיה.

אמש אושרה התוכנית לבניה של שכונת מגורים בשטח של שדה התעופה דב בתל אביב, ושדה התעופה בהרצליה עומד גם הוא בפני חיסול לטובת מיזמי נדל''ן.

פסילת רעיון האיים המלאכותיים היא נדבך תומך נוסף בתוכניות להקמת שדה תעופה בין לאומי בחיפה.

יום שני, 23 ביולי 2018

שילוב נמל תעופה משלים נתב''ג בתמ''א נמל חיפה

ועדת התכנון המחוזית שדנה בנושא נמל חיפה, בסוף מאי 2018, קיבלה את המלצתה של מועצת עמק יזרעאל לדון בהיתכנות שדה תעופה בינ”ל משלים נתב''ג במפרץ על בסיס השדה הקיים. הוועדה המליצה למועצה הארצית לתכנון ובנייה להתייחס לנושא זה, בטרם תקבל החלטה סופית לעניין אישור התמ”א לנמל חיפה. 


נציגי מועצת עמק יזרעאל הציגו מסקנות של בדיקת היתכנות טכנית מקיפה, שבוצעה ביוזמתה ומימונה של המועצה. הבדיקה, בתחום תנועה אוירית של מטוסי נוסעים, נערכה ע”י חברה בינלאומית מספרד. על פי המסקנות ניתן בהחלט להקים שדה תעופה בינ”ל גדול על בסיס השדה הקיים בחיפה.

מומחים נוספים שהביאה המועצה סיכמו כי נדרש פתרון כפול לסוגיית שדה תעופה בינ”ל, אשר יצמצם את התנועה בנתב''ג: הקמת שדה גדול בנבטים, והקמת שדה קטן משלים בחיפה, אשר נמצאת על צומת דרכים משמעותית, ומתאימה לכך במיוחד. 

תושבי עמק יזרעאל נלחמים נגד הקמת נמל תעופה ברמת דויד, אשר יביא לדבריהם להרס אקולוגי, והוא אינו מעשי גם מסיבות טכניות. 

יום שבת, 21 ביולי 2018

שדה דב בועידת התיירות לישראל 2018

בועידת התיירות בישראל ביולי 2018, ועידה יוקרתית ראשונה בחסות העיתון כלכליסט, נאמו בין היתר שרי התחבורה והתיירות, וראש עירית תל אביב, רון חולדאי.
חולדאי, בתחילת דבריו, הפתיע כאשר חזר פעמים אחדות, כמו מנטרה, על הצורך בשמירת ופיתוח שדה התעופה דב.
שר התחבורה ישראל כץ הפתיע גם הוא, כאשר הרחיב את הדיבור בנושא הפרטת נמלי הים.
אי אפשר היה שלא להקיש דבר מדבר, לחבר אחד לאחד, ולשאול שאלת תם: מדוע לא בונים בישראל עוד נמלי תעופה אחדים, במטרה לשבור את המונופול הכוחני של נתבג?!
מדינת ישראל משקיעה עוד מיליארדי שקלים בבנית שני נמלי ים חדשים, בחיפה ובאשדוד, שעיקר מטרתם היא שבירת כוחם של ועדי העובדים בנמלים הלאומיים הקיימים.
מדוע לא נעשה כך גם לגבי נמלי התעופה. מדוע מפלגת השלטון חוששת משבירת המונופול ההרסני של נתבג?!
נתבג אינה אבן נגף מטרופוליני בלבד, שמונע את פיתוח גוש דן כי המטוסים חגים מעליו. גם התעשיה האוירית ואלעל שממוקמים שם הפכו למוקדי קבלת החלטות משיקולים צרים, החל מביטול פרויקט הלביא וכלה בהצטיידות המוגזמת במטוסי דרימליינר.
לאזרחי ישראל כולם נתבג הוא מעין מתקן עינויים, שמתחיל בפקקים שבהגעה אליו, ממשיך בתורי הבידוק האינסופיים, ומסתיים בישיבה במטוסים צפופים יתר על המידה.
כל זאת על מנת לספק שורת רווח נאה למקבלי המשכורות השמנות, ולסחוט עוד ועוד מכל מי שאינם מקורבים לצלחת.
זאת גם כאשר מעל אזרחי המדינה מרחף כל העת איום סגירת נתבג מחמת ירי טילים  בלתי צפוי מעזה.
האזרחים הפכו לפיכך, שבויים, במדינה שהיא לכאורה תיירותית, תרבותית, ודמוקטית.
את ההתנוונות המתמשכת של התעופה האזרחית הישראלית הציגו בהרחבה, באמצעות נתונים, מומחים בינלאומיים שנאמו בכנס התעופה לישראל במאי 2018.
מדינת ישראל היא אי תחבורתי ועליה לבנות, כמו באנגליה לדוגמא, כמה שיותר נמלי תעופה, כדי לספק את התחבורה האוירית המירבית לאזרחיה, ובמקביל לנצל את יתרונותיה המיוחדים, כמו מיקום גיאוגרפי, כוח אדם, ותעשיה מתמחה, על מנת לפתח ולבזר ככל האפשר את המגזר הכלכלי הצומח הזה.
יש מקום במדינת ישראל לנמלי תעופה ברמת דויד, חיפה, תל אביב, נתבג, נבטים, אילת ועוד. על רובם להיות פרטיים, להיות מוקמים על ידי חברות פרטיות ולהתחרות זה בזה.
שדה תעופה חיפה יצליח להתברג בראש הרשימה, במידה ופיתוחו ישתלב בהפיכת חיפה לעיר תיירות.
שר התיירות התפאר בנאומו בהישגי התיירות של מדינת ישראל בשנים האחרונות, תחת הכותרת 'התיירות היא מנוע צמיחה מרכזי במדינת ישראל'. 
בשנים האחרונות הפכו תל אביב וירושלים למרכזי תיירות עולמיים, בזכות מיתוג מחודש והשקעה מסיבית בפרסום.
ישראל לא מוצגת יותר כמדינת צליינות, או כחוויה חד פעמית, אלא כמקום תחת השמש שטוב לבלות בו ולשלב זאת עם חוויה תרבותית.
מה חבל שראש עירית חיפה לא נכח בכנס.
בחולדאי תומכים כבר יותר משבעים חברי כנסת וכעשרה ראשי רשויות מקומיות.