יום ראשון, 27 במרץ 2016

הלם וחרדה בעקבות כריתת עצים בלתי חוקית

מי שרואה, בעת שהוא מגיע לביתו, עץ כרות בחצר, שצמח במלוא תפארתו עוד באותו בוקר כשיצא לעבודה, נכנס להלם ומאבד את העשתונות.
כל החוקים וכל הפקידים אינם יכולים לעזור לו.
להלן סיבות אחדות להלם ולחרדה בעקבות כריתת עץ גדול בקרבת הבית:
א. עץ גדול בחצר הבית שווה עשרות אלפי שקלים. כריתת עץ או שניים בחצר עשויה לגרום בבת אחת לירידה של מאה אלף שקל בערך הבית.
ב. העץ הגדול מלווה את התפתחות האדם ויוצר קשר רגשי עמוק, שמתפתח במשך שנים רבות. לכן כריתתו היא טראומה מידית קשה לריפוי.
ג. כריתת עצים אינה תופעה שכיחה לאדם הממוצע, לכן נוצר קושי מתסכל מאד לזכור, ברגע האמת, כשעומדים מול עץ שזה עתה ניכרת, את החוקים וההנחיות.
ד. העוסקים בכריתה עושים זאת לרוב בשעות ובימים שהמקום ריק מאדם, והם נעלמים בלי להשאיר עקבות. האזרח הנפגע שמתלונן חש ביתר שאת חוסר אונים קיומי, כי המשטרה היא חסרת אונים.
ה. הכורתים הם לרוב חבורה מלוכדת של פועלים חסוני גוף ומצוידים בכלי משחית, שאינם דוברים עברית רהוטה. התקשורת עימם מרתיעה מאד, נשים בפרט.
ו. קבלני הכריתה יוצרים אוירה של חשד כללי בשכנים, עקב תשובתם המתחמקת לשאלה מי נתן את ההוראה לכרות עצים. הם מסרבים למסור שמות, וכתוצאה מכך גם משער הקורבן שמדובר במזימת השתלטות על הנכס שלו.
ז. קיימת חוסר וודאות קבועה לגבי חוקיות הכריתה ותועלתה. היא תמיד מבצע שהנימוקים לביצועו לוטים בערפל. התשובה לשאלות: 'דרוש או לא' ו'חוקי או לא' היא בלתי אפשרית במקרים רבים, וחובת ההוכחה נופלת על הקורבן.
ח. כריתת עץ גדול היא מבצע מסוכן, מקצועי ומתוחכם, שכל טעות בביצועו עלול לגרום נזק רב לרכוש ולפגוע באדם. הדבר יוצר תחושה שהכריתה היא כוח טבע עליון, שאין שליטה עליו ואין סיכוי להתעמת מולו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה