יום ראשון, 15 במרץ 2015

שדה תעופה שנכנס לתוך הים - וולינגטון ניו זילנד

שדה התעופה הבי''ל של וולינגטון, ניו-זילנד, מזכיר במיקומו הגאוגרפי את שדה התעופה של חיפה: א. שני השדות נמצאים בין שני רכסי הרים מקבילים - בחיפה אלה הם הר הכרמל והרי הגליל התחתון. ב. שני השדות נמצאים בין שני מפרצים - בחיפה אלה הם מפרץ חיפה ומפרץ זבולון.

בערך נמל התעופה של וולינגטון בוויקיפדיה מופיע כי בשדה עוברים למעלה מ-5 מיליון נוסעים מידי שנה, רובם טסים במטוסי נוסעים בינוניים מדגמי איירבוס ובואינג, וזאת למרות שלשדה יש מוניטין בגין רוחות חזקות שנושבות בו. השדה גובל באזורי מסחר ומגורים ממערב וממזרח, ובמפרץ וולינגטון ומיצרי קוק מצפון ומדרום. יש תוכניות להאריך את השדה במידה משמעותית אמצעות ייבוש נוסף של הים. בהרחבת בניני הטרמינל מושקעים בשנים האחרונות מאות מיליוני דולרים כדי להתמודד עם כמות הנוסעים שגוברת. מספר התאונות שארעו בשדה מאז הקמתו ועד היום הוא מינימלי. 

בכל המקומות שבהם יש שדה תעופה שנכנס לתוך הים מדובר בפרוייקט יוקרתי, שממתג את העיר לרמה הגבוהה ביותר.

שדה התעופה בוולינגטון - גוגל ארף

שדה התעופה בוולינגטון - גוגל מפות

מטוס נוחת בשדה התעופה בוולינגטון

מטוס ממריא מוולינגטון

מתרחצים בחוף הים בוולינגטון על יד שדה התעופה

אנשים רבים קראו לטרמינל החדש בוולינגטון ניו-זילנד "הטרמינל המכוער ביותר בעולם", אבל זה לא עצר את זכיותיו המתמשכות במגוון פרסים חשובים על התכנון והביצועים שלו. מכנים אותו "הסלע", כיוון שהוא בנוי כמו שני מבנים דמויי ביצים המכוסות בציפוי נחושת, קצת כמו ביצי דרקון. פנים הטרמינל מעוצב עם פינות מעוגלות ופנלים גיאומטריים ומזכיר מערות בהרים. חוץ מעיצובו היוצא דופן, הנמל נחשב למסודר ונקי במיוחד, ההמראות והנחיתות עומדות בזמן והניווט בתוכו פשוט. לאחרונה הוצבה בשדה התעופה בובה ענקית של גולום שמפחידה את העוברים ושבים, במסגרת מאמצי הקידום לסרט "ההוביט" שצולם בניו זילנד. מקור: עכבר העיר

הטרמינל בוולינגטון במבט מהשדה

הנוף של מפרץ וולינגטון נשקף מהחלונות הפנורמיים של הטרמינל, 
וגולום מ''ההוביט'' מרחף מעל הנוסעים.

אתר האינטרנט של שדה התעופה בוולינגטון מציג חזון של פיתוח שדה התעופה בעיר הנמל התוססת, שהפכה לאחד ממרכזי המסחר, התיירות והאמנות החשובים ביותר בימינו, במידה רבה בזכות שדה התעופה הבינלאומי.

שדה התעופה בוולינגטון - תמונה מאתר האינטרנט של השדה

דף הבית של אתר שדה התעופה בוולינגטון

דף נוסף מאתר שדה התעופה בוולינגטון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה