יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

ארבעה אתרי מורשת עולמית באזור חיפה

רשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק''ו היא רשימה יוקרתית של מקומות ברחבי תבל שנבחרו בזכות חשיבותם המיוחדת למורשת המשותפת לאנושות. להכללתו של אתר ברשימה נודעת גם חשיבות כלכלית ותדמיתית, וכל אתר הוא מוקד משיכה מרכזי לתיירים.


באזור חיפה יש ארבעה אתרי מורשת עולמית:

כל האתרים האלה נמצאים בטווח של שעת נסיעה ממרכז הכרמל.

טיילת פנורמה היא נקודת מוצא מצוינת להתייחסות, לימוד מוקדם וליציאה לטיולים יומיים לאתרים אלה:

הגנים הבהאיים עם כיפת הזהב נמצאים למרגלות הטיילת. אפשר לשלב סיור בטיילת עם סיור מאורגן בגנים.

עכו העתיקה נשקפת מהטיילת בעברו השני של מפרץ חיפה. אפשר להתרשם מהציביליזציה העתיקה בעכו במוזיאון הימי הלאומי בחיפה ובמוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה, שנמצאים שניהם במרחק נסיעה קצר מהטיילת.

במוזיאון הפרהיסטורי בגן החיות הלימודי בחיפה, שסמוך מאד לטיילת, יש תצוגה מרהיבה של חיי האדם הקדמון בנחל מערות. בנוסף יש במקום מוזיאון פוחלצי חיות וגן בוטאני.

תל מגידו הוא אתר תנכ''י ברכס הכרמל. על פי האמונה הנוצרית במקום זה ייערך קרב אחרית הימים. לפיכך מקביל מקום זה לדמותו של אליהו הנביא, שנחשב ביהדות כמבשר הגאולה. הר הכרמל היה אזור פעולתו העיקרי, ומערת אליהו בראש הכרמל נמצאת כ-45 דקות הליכה מטיילת פנורמה.
באזור מגידו התרחש במלחמת העולם הראשונה הקרב המכריע שבו ניצח הגנרל אלנבי את התורכים והביא בכך לסיום הכיבוש התורכי של ארץ ישראל. בהמשך טיילת פנורמה לכיוון מזרח נמצא גן אלנבי, שבראשו מצפור שנבנה לזכר בן משפחתו של הגנרל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה