יום חמישי, 10 ביולי 2008

נהג שיכור דרס למוות שוטר בצפון

שוטר מג"ב, נהרג לפנות בוקר יום רביעי, 9 ליולי 2008, לאחר שנפגע מג'יפ צבאי בצומת רמת ישי. מחקירה ראשונית עולה כי הג'יפ הצבאי סטה ממסלולו לכיוון הנגדי, ופגע בשוטר שאייש מחסום שגרתי סמוך לתחנת אוטובוס.
נהג הג'יפ, איש צבא קבע בן 33, היה בגילופין בזמן הנהיגה ונרדם על ההגה. הוא סיפר לחוקריו כי שתה כארבע כוסיות אלכוהול לפני שיצא לדרך, מאזור חדרה, איבד את דרכו, ומצא עצמו נוהג בכביש לא מוכר, הרחק מהיעד אליו התכוון להגיע.

כל ידיעה על נהג בגילופין שגרם לתאונת דרכים, מחזקת את תחושת חוסר האונים בקרב התושבים של רחובות מוריה ויפה-נוף, שהם המרכזיים בציר רכס הכרמל בחיפה. הם הקורבנות האפשריים ביותר של נהגים כאלה, היוצאים ובאים בשערי הפאבים הרבים לאורך הציר.

ציר רכס הכרמל אינו אמור לשמש בית ספר לנהיגה לנהגים שיכורים. ההפך הוא הנכון. ציר זה הוא אחד המסוכנים לנהיגה, כיוון שצירי התנועה המחוברים אליו הם הרריים, תלולים ומפותלים.

על העיריה להרחיק את מוקדי הפאבים אל אזורים בהם ניתן לקיים תרבות נהיגה נכונה וחינוך לנהיגה מונעת.

אלה הם אזורים שהגישה אליהם היא מנתיבים רחבים, ישרים ומישוריים, והם משופעים במקומות חניה. במקומות כאלה יכול הנהג הטירון למצוא את דרכו בבטחה, גם תחת הלחץ של הסביבה רווית האלכוהול.

בין המקומות המתאימים לכך בחיפה נמצאים ואדי סאליב ורחוב הנמל.

העיריה פועלת באיטיות לקידום מקומות אלה כמוקדי בילוי.

בינתיים ממשיכים לפעול, לרוב ללא רישיון, הפאבים של ציר רכס הכרמל, והם גובים מחיר כבד מתחושת הביטחון של התושבים.

חבורות רבות של נהגים צעירים ונוסעיהם שיוצאת מפאב חשות, תחת לחץ הנהיגה הקרובה, חרדה סמויה. הן מבטאות זאת בצעקות רמות של פריקת עול מוחלטת, הנמשכות דקות אחדות, בין הפאב למכונית.

נוצר כך רצף לתוך שעות הלילה הקטנות, שיוצר תחושה שהרחוב הוא אבי כל הג'ונגלים.

ציר רכס הכרמל מסווג כאזור מגורים א', שבו אסורה פתיחת עסק למכירת אלכוהול ללא היתר מפורש מהועדה המחוזית של משרד הפנים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה