יום שני, 21 בינואר 2008

לסגור מפעלים עד שיוכיחו כי אינם מזהמים

המשרד להגנת הסביבה יזמן לבירור 11 מפעלים החשודים ברמות זיהום מסוכנות במפרץ חיפה

מתוך כתבה בגלובס בתאריך 20/1/2008

לבירור, שיתקיים בתוך שבועיים, יוזמנו נציגי 11 המפעלים: גדות מסופים לכימיקלים, גדיב תעשיות פטרוכימיה, בתי הזיקוק, דור כימיקלים, כרמל אולפינים, פז שמנים וכימיקלים, פרוטרום, תרו תעשיות רוקחות, פוליאורטן, א. שיצר, אלקטרוכלור תעשיות כימיות, החשודים בזיהום המפרץ.

יו''ר ועדת הכנסת לאיכות הסביבה, ח"כ פינס, קרא לסגור את המפעלים עד שיוכיחו כי אינם מזהמים. לדבריו, לא ייתכן שבישראל 2008 תהיה תעסוקה שהמחיר שלה זה חיי אדם. "עד שלא ייסגר מפעל מסרטן - נמשיך להיות חשופים לסכנות בריאותיות. כמו כן אני מציע במסגרת חוק אוויר נקי לחייב מפעלים להעסיק איש מקצוע שיהיה אחראי לבריאות הציבור".

ח"כ דב חנין שהשתתף בדיון אמר כי הממצאים מהווים פעמון אזהרה "שמצלצל בעוצמה רבה". לדבריו, הנתונים חורגים מהשגרה וגם התגובה של המשרד להגנת הסביבה "צריכה לחרוג מהשגרה. על המשרד לנקוט בצעדי חירום כלפי המזהמים בתעשייה".

מלשכת ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, נמסר בתגובה כי "תושבי הקריות הם הקורבנות הישירים של אותם מפעלים מזהמים, על המדינה לנקוט ביד קשה כנגד אותם מזהמים. כמו כן אני קורא לממשלת ישראל, אם אין בכוונתה, להזיז את אותם מפעלים מאזור מפרץ חיפה לפחות שתפעל להאיץ את הגעת הגז הטבעי לאותם מפעלים על מנת שתושבי הקריות יוכלו לנשום אוויר נקי".

תגובת אחדים מקוראי הכתבה:

- לסגור מיידית את כל המפעלים המוזכרים ברשימה. בשבועיים האחרונים שמעתי על חמישה אנשים שאני מכיר וגרים בחיפה והקריות שחלו בסרטן.לא תסגור הממשלה יסגרו התושבים.

- איפה היה המשרד לאיכות הסביבה עד היום? כמה חולי סרטן נפטרו בגלל הבטלנות של משרד זה? האם משהו מענין את השר הממונה מטעם?בעלי המפעלים המוזכרים לעיל,הם חברים טובים של השרים שדאגו להפרטת מפעלים אלו.האם אתם מאמינים שלחברים של ראש הממשלה לשעבר יעשו משהו? התושבים ימשיכו למות מסרטן,בעוד בעלי המפעלים יצחקו בדרכם לבנק.עד שלא ננקוט באמצעים נוקשים יותר,מאומה לא יקרה.

לכתבה המלאה בגלובס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה