יום שבת, 19 בינואר 2008

האיצטדיון החדש של חיפה יקרא על שם סמי עופר

אזרחים רבים מתנגדים לכך שמי שמי שגרם לזיהום ולסרטן הגדולים ביותר באזור, באמצעות בתי הזיקוק, יזכה להנצחה זאת. הוא אפילו לא ביקש - העירייה החליטה.

כתבה בנושא ב-NRG מתאריך 21/12/2007, כוללת תגובות קוראים רבות המתנגדים להנצחה. בהמשך הרשומה תובאנה אחדות מהן, אך ראשית תמצית הכתבה:

אחרי שבית החולים רמב"ם כבר הסב את שמו של הבניין המרכזי של בית החולים ל"מגדלי סמי עופר",‬ עיריית חיפה החליטה להעניק לאיל ההון הישראלי סמי עופר תענוג דומה ולקרוא על שמו גם את אצטדיון הכדורגל החדש שייבנה בעיר. במקום בו יבנה האצטדיון כבר הוצב שלט רחב ידיים שמבשר על כך.

האצטדיון, שבנייתו תחל במהלך שנת 2008‬ צפוי להיות מהחדישים בעולם ובו מקום ל-32 אלף צופים.

עיריית חיפה לא צפויה להיתקל בבעיות להשלמת בנייתו, זאת מפני שעופר תרם לצורך הקמתו סכום עתק של 30 מיליון דולר. 30 נוספים יועברו באמצעות הטוטו והיתר יתקבלו ממכירת הנדל"ן בקריית אליעזר.

להלן אחדות מתגובות הקוראים הרבים המתנגדים להנצחתו של עופר:

- העירייה מנציחה את מי שמזהם אותה! - סמי עופר, מעורב בבתי הזיקוק, תרם רבות לתחלואה בחיפה. נראה שהעירייה גומלת לו כראוי!

- את האצטדיון יהפכו לבית קברות לכל חולי הסרטן שעופר מייצר באזור.

- התרומות של עופר הן שוחד - עופר מזהם ותורם, מזהם ותורם וכך מנסה לסתום לכולנו את הפה עם התרומות שלו. התרומות כנראה עולות לו הרבה פחות כסף מאשר מה שהוא מרוויח מהתעשיה המזהמת שלו. כל הכבוד על התרומות - הכבוד ינתן ברגע שהוא יפסיק לסכן חיי אדם, אז נוכל לכבד אותו באמת ובתמים. בינתיים, הוא רק מנסה לשחד אותנו ולמרבה הצער גם מצליח.

- אבסורד - כמה אירוני! ''מגדלי עופר'' ברמב''ם, בהם מאושפזים כל חולי הסרטן שהוא מרעיל דרך מפעלי הזיקוק שלו... בכסף אפשר לקנות הכל. גם את החיים שלנו...

- עופר מקבל נכסי המדינה בהנחה של מאות מליונים ותורם 50 מליון, הבנתם? - בדיחה לא מצחיקה. את האחים עופר העיפו מטורקיה על מכרזים שבהם שיחדו פקידי שלטון כמו שעשו כאן בארץ. נערי האוצר משוחדים אח''כ במשרות בחברה לישראל. ואז אחרי שגרף לכיסו נכסים בהנחות של מאות מליונים משווי אמיתי הוא מנציח את עצמו בתרומות של כמה עשרות מליונים. בזיון כפול.

- כל האמת על אי בניית האיצטדיון בחיפה (הפטה מורגנה של יהב) - האצטדיון היה אמור להיבנות עד 2008 ואחרכך עד 2010. כעת הטוטו עושה מכרז בין חיפה לב''ש שיקח עוד חודשים עד שנים, העיריה לא גייסה כסף מלבד תרומת עופר (הקרקעות בק. אליעזר לא שוות 30 מליון כי שוק הנדל''ן בחיפה קרס ואף יזם לא יקנה את השטח שנמצא בשכונה לא מבוקשת). בקיצור לא יקום אצטדיון חדש בחיפה גם עוד 10 שנים. הטוטו משקר, עירית חיפה משקרת כי יש מסע בחירות השנה. בנתיים העיר מתפוררת צעירים בורחים ממנה וכולנו צריכים לחכות לאיזה אצטדיון שתקוע כמעט מחוץ לעיר גם אם ייבנה. העיר מתה, והאצטדיון איתה. הכל עבודה בעיניים.

לכתבה המלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה