יום חמישי, 26 בינואר 2017

ישראל כ''ץ תומך בהקמת נמל תעופה בינלאומי במפרץ חיפה

הדמיה של נמל תעופה בינלאומי גדול במפרץ חיפה

ציטוטים מהכתבה שמתיחסים לשדה התעופה חיפה:
עד כה, במסגרת הסכם השמיים הפתוחים, סוכם כי ב-5 השנים הראשונות להסכם לא תתאפשר הקמת בסיסים בישראל - כעת כאמור הסעיף הזה מותר, וכץ מעודד אותו, כאשר במקביל, במטרה לעודד חברות תעופה זרות לטוס לישראל, יוענק פטור של 3 שנים מתשלום אגרות בנמלי התעופה רמון ובחיפה (האגרה לטרמינל 1 ממנו יוצאות חברות הלואו קוסט עומדת על 11 דולר, וגובה האגרה לטרמינל 3 היא 24 דולר).

"ככל שניתן לבטל אגרות לשנים הקרובות כפי שעשינו בחיפה - אני בעד. ראש עיריית חיפה רצה לסגור את השדה, אבל אני בגישה שערים גדולות צריכות שדה. חבל שתל-אביב לא תחזיק בשדה משלה. כיום מחיפה ממריאות טיסות לקפריסין, כשבקרוב תופעלנה טיסות לרומניה".

"השמיים הפתוחים הם המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שהתרחשה בישראל בשנים האחרונות, מבחינה כלכלית, מבחינת חברתית ובכל בחינה אחרת", אמר כץ, ובכך אולי הוא רומז כי מדובר במהפכה משמעותית יותר ממהפכת הסלולר שתפסה יותר את הכותרות.

כץ נועד היום עם בכירים ברש"ת ובנתב"ג במטרה להפוך את ההסכם ל"הסכם פתוח מלא", תוך שהוא מדגיש שתי נקודות שיאפשרו זאת: הראשונה כאמור היא הקמת בסיסי פעילות של חברות זרות בישראל, והשנייה המוגדרת כ"חופש השישי" שמטרתה לאפשר טיסות המשך לחברות תעופה זרות שיוכלו להמשיך מנתב"ג לאילת - מהלך כזה יוכל להגביר את מצב התיירות בעיר הקיט הדרומית, אלא שמידת האטרקטיביות שלו תהיה נתונה גם למחירי הלינה בבתי המלון בעיר, שהם כידוע ברמה גבוהה מדי.

התחרות, כך מקווה כץ, תוריד את מחירי טיסות הפנים לאילת, שבאופן אירוני יקרות היום יותר מטיסות לחו"ל במקרים מסוימים (כ-750 שקל לטיסות הלוך ושוב, כ-180 דולר).

לאחרונה הציג משרד התיירות מספר שיא של תיירים שנכנסו השנה לישראל, מספר המגיע ל-2.7 מיליון תיירים, אלא שכץ סבור כי המספר הזה משקף פספוס. "כשר ממשלתי אני מצר על זה שהמדינה לא קבעה יעד של 10 מיליון תיירים, זה יעד ריאלי שאפשר היה להגיע אליו בקלות. אם היו קובעים תוכנית לאומית כזו, כבר היו כאן היום מעל 10 מיליון תיירים, ושלא יספרו לי על בעיות ביטחון. אנחנו מדינה מפותחת שיודעת לתת בטחון ואת כל מה שהתיירים צריכים".

לבסוף התייחס כץ להקמת נמל התעופה ברמת-דוד. "אין כאן עניין של לכופף ידיים - אם אומרים שאי-אפשר להקים שדה בנבטים משיקולים ביטחוניים, ומאחר שחייבים שדה משלים לאור הגידול שאליו נערכת נתב"ג - זה יהיה הפתרון. דיברו על זה שהיקף תנועה של 16 מיליון נוסעים זה הגבול, ב-2017 התחזית היא ל-18.5 מיליון, ואנחנו נערכים ל-20 מיליון וליותר מזה, לכן חייבים שדה משלים. נבחן את ההיבטים הסביבתיים ואת נושא הרעש ואפעל להורדת מכשולים וביורוקרטיות. שריינו כספים מול האוצר שחלקם מתמלוגים של רש"ת, והתקווה שזה לא יקרה בטווח של 10 שנים אלא כבר בשנים הקרובות".

סינרגיה בין נמל ימי לנמל תעופה

יום רביעי, 25 בינואר 2017

בחירות מוקדמות והבניה הבלתי חוקית

בחירות מוקדמות בכל פעם שנושא הבניה הבלתי חוקית עולה על הפרק הן ריטואל שחוזר על עצמו מידי שנים אחדות. נמאס! הדמוקרטיה אינה נייר הטואלט של איכות הסביבה.

יום שלישי, 24 בינואר 2017

ועידת מרכז השלטון המקומי והמגזר הערבי

בועידת מוני אקספו, האירוע הגדול של מרכז השלטון המקומי במרכז הירידים, בלטה בהיעדרה ההתיחסות למגזר הערבי. נושאי השתלבות ישובי המגזר ברצף האורבאני שנקרא מדינת ישראל, הבניה הבלתי חוקית, ובעיקר השיתוף ב'מסכסך הלאומי',  שהוא הניסוי החברתי-תכנוני של הפינוי-בינוי והתמ''א, שהפך את רוב תושבי המדינה לספסרי נדל''ן גלותיים, כלל לא עלו על הפרק.