יום ראשון, 9 בפברואר 2014

דר' כרמל אפרת החיפאית, רופאה תעופתית בכירה מוסמכת, היתה על טיסת 'אל-על' כאשר חיפשו בדחיפות רופא, והצילה את חייו של אחד הנוסעים

האתר של דר' כרמל אפרת - רופאה תעופתית בכירה - ישראל, ארה"ב, FA"A, אירופה. רופאת צלילה


נחיתת החירום הרפואית בוורשה על פי בקשת דוקטור כרמל אפרת בתאריך 4.12.2013, של מטוס אל-על בקו ניו-יורק - תל אביב, שצולמה במקרה על ידי צלם חובב.

דר' כרמל אפרת רופאה תעופתית בכירה מוסמכת היתה על טיסת 'אל-על' כאשר חיפשו בדחיפות רופא, והצילה את חייו של אחד הנוסעים. כתבה: רונית קיטאי
אחד הרקדנים שהיה בין המוזמנים להופעות ע''י הפדרציה היהודית חש ברע, עם הקאות ובחילות. מכתב תודה נשלח להנהלת 'אל-על' בו סופר על מסירותה של אחת הנוסעות, דר' כרמל אפרת שהיתה על אותה טיסה במקרה. מנכ''ל חברת 'אל-על', אלוף מיל. אליעזר שקדי, לא נשאר אדיש. הוא הזמין אותה ללשכתו והרעיף עליה ים של הוקרה שמגיעה לה. ויש גם סגירת מעגל באויר...המשך לכתבה המלאה ב'רינונים'

פורסם ב: 06/02/2014 12:20

דר כרמל אפרת היא רופאה תעופתית בכירה לישראל, ארה''ב ואירופה, ורופאת צלילה. היא עוסקת במתן אישורים רפואיים לטייסים ולצוללנים, ובנוסף במתן יעוץ דיאטני רפואי.
יש לה קליניקה בחיפה על ציר מוריה. מספר הטלפון שלה הוא 04-8241382.


להלן מכתב התודה המלא:

לכב' 
שירות לקוחות – אל על 
הנדון: נחיתת חירום. 

ביום רביעי ה- 4.12.13 , טיסת LY 0008 נאלצה לנחות נחיתת חירום, עקב בעיה רפואית. 
אנחנו קבוצת רקדנים שטסנו והוזמנו להופעות ע"י הפדרציה היהודית בווגאס, בדרכנו חזרה אחד הרקדנים חש בכאבי בטן עזים, כאבי ראש, בחילות והקאות מספר פעמים. 

בתחילה נתתי לו כדור קל בטן להרגעת כאבי הבטן ולאחר מכן כדור אופטלגין לשכך את הכאבים, לאחר כשעתיים כשראיתי שדבר לא עוזר ונהפוך הוא, הכאבים מתגברים, קראתי לדייל הראשי גדעון וולף. הוא בדק את הילד, ניסה לתת לו לשתות ולטפל בו, אך הילד תוך כדי טיפול התחיל לרעוד. בשלב הזה הדייל שאל בכריזה אם יש רופא בין הנוסעים ולמזלנו בכל הסיטואציה הנוראית הזאת היו שני דברים שעזרו לנו: 

1. שטסנו 'אל על' עם הצוות המופלא שעזר לנו באופן מדהים. 
2. שבין הנוסעים הייתה רופאה, דר' כרמל אפרת, שנרתמה לעזרת הילד באופן מלא. בתחילה תשאלה אותו למצבו, מדדה לו לחץ דם, חום ודופק וכן ניסתה להרגיעו. הילד התלונן שמתפוצץ לו הראש. הרופאה נתנה לו לשתות לאורך כל הזמן ונתנה לו אקמול. 

המצב לא נרגע ואף החמיר. הילד החל לאבד קשר, בהה בנו, הפיל את הראש הצידה , עצם עיניים ולא ענה, הפסיק לתקשר והתחיל לרעוד חזק מאוד בשני הידיים. 

הרופאה החלה לקרוא לו חזק מאוד "עדי, עדי" אך הילד לא הגיב. בשלב הזה כולם מאוד נלחצנו ופחדנו שהילד יאבד את ההכרה ואף חמור יותר. הרופאה לקחה החלטה להנחית את המטוס כדי לנסות להציל את הילד. ההרגשה של כל הצוות ושלנו הייתה שרק נגיע לקרקע ונוכל לעזור לילד.
כשנחתנו בוורשה הרופאה התנדבה ללוות את הילד לבית חולים כדי לקבל את הטיפול הנכון והמהיר ביותר,הידע הכי טוב היה בידיה גם בעניין הרפואי וגם בשפה. 

אני רוצה לציין שנתקלנו באשה צדיקה, שבקור רוח טיפלה במקרה בצורה עניינית, גם שהמצב היה חמור ביותר והילד היה על סף אובדן הכרה, שכל גופו רועד ללא שליטה. מזלנו שהרופאה הייתה איתנו, דאגה לילד ולקחה את כל הסיטואציה לידיה, כי כולנו היינו חסרי אונים. היחס שגילתה היה מעבר למצופה. מחמם את הלב שיש בקרבנו עוד אנשים עם נתינה גדולה ומופלאה כמו שלה. 
ברצוננו להודות לד"ר כרמל אפרת ולשתף אתכם במקרה הנ"ל. 
אנחנו נמשיך לטוס אל על. 

בברכה 
אריאלה ברוורמן 


דר' אפרת מקבלת מכתב תודה משקדי
דר' אפרת מקבלת דגם מטוס עם לוחית הוקרה משקדי
תעודת הוקרה מטעם אל על לדר' כרמל אפרת על העזרה הרפואית שהעניקה

יום רביעי, 22 בינואר 2014

מבקר המדינה בביקורת חריפה על המטרונית


מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, העביר ביקורת חריפה על פרויקט המטרונית בחיפה. המבקר מאשים את משרדי התחבורה והאוצר, עיריית חיפה ובעיקר את החברה המבצעת, חברת יפה נוף, בכשלים חמורים בכל שלב של הפרויקט. לדבריו, הכשלים מתבטאים בבחירה דווקא במטרונית כפתרון הסעת המונים מתקדם, דרך לוחות זמנים, ניהול, חריגות עצומות מהתקציב ופגיעה בחייהם של התושבים באזור.

בחברת יפה נוף טוענים כי החריגה מלוחות הזמנים נגרמה בין היתר עקב שינויים שדרש משרד התחבורה, אך במשרד מודים בליקויים שהתגלו בפרויקט, ומפנים אצבע מאשימה לכיוונה של החברה המבצעת. "אנו רואים בחומרה את התנהלות חברת יפה נוף בביצוע הפרויקט", נמסר.

משרד מבקר המדינה רואה בחומרה רבה את הניהול הלקוי של הפרויקט על-ידי חברת יפה נוף. הועלו ליקויים בבדיקת החלופות והכדאיות, בהיערכות הארגונית לביצוע הפרויקט, בחלוקת העבודה בין מהנדסי החברה, בתכנון הכולל והמפורט ללא ביצוע תסקיר בטיחות כולל, בבקרה על השינויים בתכולתו, בעריכת האומדנים לעלותו ובפיקוח והבקרה על ביצועו.

בשל ליקויים אלה לא עמדה החברה בלוחות הזמנים ובתקציב שנקבעו, ובמשך תקופה ארוכה מאוד לא היה בידיה מידע עדכני על מצב הפרויקט לאשורו. ליקויים אלו גרמו, בין היתר, להתמשכות העבודות מעבר למתוכנן ברבים מהמקטעים הנמצאים בסביבה עירונית צפופה ולפגיעה ארוכה ומתמשכת במרקם החיים השוטף של התושבים.

יפה נוף קידמה את פרויקט המטרונית בלי לקבל את אישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. היא הסבירה שיועציה המשפטיים אמרו לה שאין חובה להכין ולאשר תוכנית מפורטת ייעודית לפרויקט, וטענה כי אם הייתה מכינה תוכנית מתאר כוללת חדשה, הפרויקט היה מושלם רק בעוד מספר שנים, אם בכלל. הפרויקט לא עבר בקרה מלאה של לשכת התכנון המחוזית, לא הובא לידיעת הציבור, וכך נמנעה מתושבים הרואים עצמם נפגעים ממנו הזכות להגיש את התנגדותם לו. משרד מבקר המדינה העיר גם ללשכת התכנון המחוזית.


בהדר נסלל נתיב המטרונית בלילות, באמצעות בולדוזרים, במשך שנים אחדות ברחובות הרצל ויל''ג, יחד עם עם חידוש תשתיות מקיף, באזור בו התגוררו אלפי תושבים במירקם מיוחד של מגורים ועסקים קטנים. מתושבים אלה נמנעה השינה, הם סבלו כל הזמן ממפגעי אבק ורעש, ובנוסף לא ניתן היה לגשת עם רכב לבתים בגלל החפירות, דבר שמנע הגעת סיוע רפואי במקרי הצורך. אפשר למפות את התחלואה באזור באמצעות נתונים מקופות החולים ולהשוות לשנים קודמות ולמקומות אחרים. הנושא מתאים לעבודת דוקטורט בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון. עם זאת, יתכן וקשה יהיה להגיע לתוצאות מדויקות, כי תהליך השחיקה של האוכלוסיה התחיל כבר ברגע ההכרזה על הפרוייקט שגרמה לאי ודאות מתמשכת, ונמשך גם לאחר השלמתו מחמת השיתוק התחבורתי בכל הנוגע לרכב פרטי.

יום שני, 30 בדצמבר 2013

משבר האנרגיה ומשבר הדיור - הכל הוא כמו תמונה אימפרסיוניסטית


משבר האנרגיה העולמי שפרץ בעיקבות מלחמת יום הכיפורים מעיד עד כמה האנושות זקוקה לכוח עליון על מנת לתקן את דרכיה. אלמלא המשבר היו מחירי הנפט כיום זולים הרבה יותר, ולכן גם התחממות כדור הארץ מואצת הרבה יותר.
יתכן שהאנושות, ומדינת ישראל בפרט, זקוקים למשבר דומה על מנת לפתור את משבר השימוש המופקר בקרקעות. מצד אחד קיים שימוש בלתי חוקי ובלתי מרוסן בקרקעות ציבור לצרכי בניה של מיגזרי מיעוטים גדולים במדינה, דבר שגרם לכך שהמדינה הפכה ברובה לשטח בנוי, ומצד שני אזרחים נורמטיבים שומרי חוק מתקשים לרכוש דירה בבנין מגורים מתוכנן ובסביבה מתוכננת, מחמת מחירי הדירות המופקעים.

במקום פיתרון של פינוי בכוח לכל מי שבנו ללא חוק על קרקעות המדינה, הממשלה נכנעת ללחצים פוליטיים ומטאטאת את הנושא אל מתחת לשטיח. לאזרחים הנורמטיבים היא מציעה, לעומת זאת, פיתרון קלוקל בדמות הפשרת קרקעות חקלאיות יקרות בשולי הערים ובניה בתכנון חפוז ולא מבוקר, תחת כינוי זה או אחר.

הפוליטיקאים במגזר המקומי למדו היטב מהממשלה וגם הם נוהגים איפה ואיפה באזרחי הערים בהם הם שולטים. לדוגמא, בחיפה הקים ראש העיר יונה יהב בשנים האחרונות מערכת תחבורה ציבורית, המטרונית, אשר מסלוליה עוברים בשכונת הדר בחלק היהודי, שבו יש בנינים מהודרים רבים בסגנון הבינלאומי היוקרתי, תוך הפקעת שטחי מדרכה וחנייה ועבודות תשתית שנמשכו שנים רבות במהלך הלילות וגרמו סבל רב ונזק בלתי הפיך לתושבים.
עבודות התשתית של יצירת מסלולי התחבורה הציבורית החדשים נעצרו, כבמטה קסם, בשולי שכונת ואדי ניסנאס שבמרחק מאות מטרים ספורים מהיכל העיריה המפואר, למרות שבשולי הואדי, ברחובות חורי והציונות בואכה שדרות המגינים דרך כיכר אמיל חביבי, עובר נתיב התחבורה החיוני, הקצר והיעיל ביותר, בין העיר התחתית להדר. התכנון העירוני קפא במקום מקידמת דנא, וציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בין הדר לעיר נאלצים לעקוף את הואדי בדרכים פתלתלות, מה שמאריך ומסרבל מאד את נסיעותיהם היומיומיות של תושבים רבים. ההשקעה הנדרשת על מנת להפוך את השכונה לפינת חמד של תחבורה ציבורית היא מינימלית, ומסתכמת בעיקר בביטול מקומות חניה לאורך הצירים הפקוקים. בנוסף, בואדי ניסנאס רוב הבתים הם ישנים מאד, בעלי קומה אחת ומראה של סלאמס ונדרשת באזור תוכנית פינוי-בינוי אינטנסיבית. למרות זאת ראש העיר מעדיף, כנראה מחשש ללחצים פוליטיים, להתעלם מהנושא ולהשאיר את המצב על כנו לעתיד הנראה לעין, תוך התהדרות בתוכניות אחרות שאותן ביצע במקומות פחות רגישים מבחינתו.