יום שבת, 8 ביוני 2013

הנעת הרכבות בגז טבעי

במקום ההשקעה המיותרת בהשקעת מסילת הרכבת מול חלק קטן מחופי חיפה אפשר לעבור להנעת הרכבות בגז טבעי, רעיון שצובר תאוצה בארצות הברית.

להלן מספר כתבות בנושא זה:


ארה"ב שוקלת מעבר לרכבות המונעות בגז טבעי


Gas turbine-electric locomotive



פרץ דורש בעיקר הקצאת גז נוסף לתחבורה הפרטית, שלדבריו תוזיל מאד את הנסיעה ברכב פרטי וכמובן תשפר את איכות הסביבה.
המכונית החשמלית של בטרפלייס התגלתה כמודל בלתי כלכלי. פרץ מציע במקומה, בדיוק בעיתוי הנכון, את המכונית עם מנוע הגז. משרד התחבורה צריך להעתיק את הרעיון גם לרכבת ישראל.

רכבת חשמלית תהיה בלתי יעילה כלכלית, בין היתר בגלל העלויות העצומות הכרוכות בהקמת התשתית, הצורך להשקיע בחופי חיפה ובמקומות אחרים, הכיעור הרב של העמודים שיביא להפחתה ניכרת במספר התיירים בישראל, וייתכן גם עקב עלויות הנעת הקטרים באמצעות רשת החשמל לעומת גז זול בהנעה ישירה.