יום ראשון, 4 ביוני 2017

נמלי התעופה הנוחים בעולם מדורגים על פי קירבתם למרכזי הערים

עיתון 'הטלגרף' פרסם כתבת גלריה אודות 20 נמלי התעופה הנוחים ביותר בעולם. הקריטריון שלפיו הם נבחרו הוא מידת קירבתם למרכז העיר. במקום הראשון נמצא 'סנטוס-דומונט', נמל התעופה הבינלאומי של ריו דה ז'נירו, שהוא במרחק של 1.7 קילומטר ו-22 דקות הליכה בלבד ממרכז העיר. נמלי תעופה נוספים ברשימה הם אלה של בוסטון, לאס וגאס, ליסבון, ניס, מקסיקו סיטי, ורשה, בוקרשט. נמל התעופה של העיר לונדון הוא במקום ה-19 בלבד. הרשימה מאירה באור חדש את האופן שבו מעריכים ערים. הקריטריון של קרבת שדה התעופה למרכז העירוני הוא גורם מרכזי לאהבת המקום.
במקביל פרסם ה'טלגרף' כתבת גלריה אודות 20 נמלי התעופה המטעים ביותר, על פי מידת ריחוקם ממרכז העיר. בין הערים הבולטות ברשימה, אשר תיירים ישראלים רבים פוקדים אותן, נמצאות מינכן וברצלונה.
התפתחות הטכנולוגית בייצור מטוסי נוסעים גדולים ידידותיים לסביבה, זריזים, חסכוניים ושקטים, לעומת קודמיהם המסורבלים, המזהמים והמרעישים, היא שיצרה את המגמה לחזור לנמלי תעופה סמוכים ככל האפשר למרכזי הערים.
בהקשר של מטרופולין חיפה-עכו, אין ספק שנמל תעופה במפרץ חיפה הוא נוח הרבה יותר מאשר נמל תעופה ברמת דויד. 

תגובה 1:

  1. רק תיקון קטן. נמל התעופה 'סנטוס דומונט' בריו הוא מזמן לא משמש כנמל תעופה בינלאומי. הוא משמש טיסות פנים ברזילאיות ובמיוחד טיסות לסאן פאולו, העיר הגדולה ביותר ומרכז העסקים בברזיל. ל'סנטוס דומונט' יש עכשיו רקבת קלה חדישה שמחברת בין התחנה המרכזית של אוטובוסים לנמל ולמרכז העיר.

    השבמחק