יום שני, 6 ביוני 2016

היכן להקים נמל תעופה בין לאומי בצפון הארץ

היכן להקים נמל תעופה בין לאומי בצפון הארץ? ברמת דויד או במפרץ חיפה?
התשובה אינה ''לא לא'' ו''או או'', אלא ''גם וגם''. גם לשדה תעופה אזרחי בתפעול מינימלי ברמת דויד, וגם לשדה תעופה גדול עם אפשרות התפתחות בלתי מוגבלת כמעט במפרץ חיפה.

מדינת ישראל מפגרת בתשתיות שדות תעופה לנפש יחסית למדינות המערב, ופיתוח שני השדות במקביל יזניק את כלכלת הצפון.
נמל תעופה בי''ל על חוף המפרץ חיוני לפיתוח מטרופולין חיפה וביכולתו לשמש סמל ומפתח לשינוי פני מפרץ חיפה. רמת דויד מתאים לשימוש מידי אך מצומצם, לאור מגבלותיו.
התרחבות הביקושים הצפויה בתחבורה האווירית צריכה להתחבר לצורך בפיתוח צפון הארץ. חיפה ורמת דויד גם יחד עשויים שלא להספיק לצורך זה, לאור הפוטנציאל האנושי הרב שקיים באזור.
העלות הנמוכה של הפיתוח בשני השדות מאפשרת פיתוחם והפעלתם בו זמנית, דבר שמתבצע למעשה כבר כיום. צריך לפתח אותם יחדיו, על פי צרכים וייעודים הולמים, בדומה למה שקורה במטרופוליני נמל רבים ברחבי תבל, שבהם יש שדה ישן בעומק היבשה, ושדה חדש על שטח שנכבש מהים.
רמת דויד מתאים לחברות לאו קוסט שיאחסנו ויתחזקו שם מטוסים, ויפעילו טיסות שכר. חיפה מתאים לפעילות אינטנסיבית ומגוונת של חברות תעופה רבות, שמפעילות טיסות רגילות לרחבי תבל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה