יום ראשון, 3 בינואר 2016

בסיס רמת דויד

נמל תעופה בינלאומי בחיפה יהיה גם נכס בטחוני אסטרטגי חשוב ביותר. ביום יום ובשעת חירום יוכלו להשתמש בו מטוסים צבאיים מכל הסוגים. בהבל פיהם מבטלים זאת פרנסי העיר, שהקפיטליזם הכוחני הוא נר לרגליהם.

כל מי שמשער שאפשר להקים נמל תעופה אזרחי ברמת דויד מוזמן לקרוא את הערך ''בסיס רמת דויד'' בויקיפדיה כדי להבין עד כמה הרעיון הזה הוא הזוי.

ציטוט:
''בסיס חיל-האוויר רמת דוד (בשמו הרשמי: כנף 1) על-שם האלוף עזר ויצמן[1] הוא בסיס טיסה מבצעי של חיל האוויר הישראלי. הבסיס נמצא בסמוך לקיבוץ רמת דוד בעמק יזרעאל ובסמיכות למגדל העמק, והוא בסיס הטיסה היחיד של חיל האוויר באזור צפון מדינת ישראל, עובדה שזיכתה אותו בכינוי "חיל-אוויר צפון"....'''


גם התומכים הנלהבים ביותר לנושא רמת דויד, רוצים שזה שדה מוגבל מאד בשעות הפעילות, זאת בזמן שהביקוש גואה ואולי יש מקום לשני שדות, בחיפה ורמת דויד.

אך עם כל הרצון הטוב והתמימות נראה, על פי הכתוב בויקיפדיה בלבד, שהאפשרות המעשית היחידה לתעופה אזרחית בעמק היא, מלבד מנחת מגידו, פסטיבל הכדורים הפורחים בעין חרוד.

התומכים ברמת דויד מצטטים סקר עלום על הקשיים בהקמת נמל תעופה בחיפה, שעושים זאת ל''בלתי ריאלי''. אזכורים לסקר זה לא נמצאו גם לאחר חיפוש יסודי באינטרנט. לכן, בהסתמך על מסקנות החוקרים והתומכים הרבים שהמליצו על השדה בחיפה, מתחזקת הדחיפות שיש בהקמתו במפרץ. זאת בפרט לאור התובנות של השנים האחרנות בדבר הצורך לצמצם את המתקנים הפטרוכימיים, להגביל את שטח נמל המפרץ, ולהפוך את מפרץ חיפה לאזור של תעשיות, עסקים ומגורים מתקדמים.

רמת דויד לא יכולה להיות שדה צבאי וגם שדה אזרחי. לא מערבים בין שימושים צבאיים לאזרחיים באותו המקום, מסיבות שכל ילד מבין. מספיק שבמטוס נוסעים אחד תהיה מצלמה שתצלם את השדה. הסרט ''שמונה בעיקבות אחד'' עוסק בנושא זה.

במרכז מפקירים מקבלי ההחלטות את הפריפריה מכל הבחינות, אבל בפריפריה צריכים להתקומם על ההפקרות. כמו שמתקוממים על ההפקרות הסביבתית, חייבים להתקומם על כל שמחלישים את העוצמה האוירית בצפון הארץ במקום לחזק אותה.

מלבד במפרץ חיפה, באמצעות הארכת השדה הקיים, אין שטח פנוי נוסף להקמת שדה תעופה רציני בצפון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה