יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

מחיפה לכותל המערבי בירושלים


בזכות מספר גורמים התקצר משך הנסיעה מחיפה לכותל המערבי בירושלים, וכיום אפשר לבצע את הטיול, שארך בעבר כיום שלם, בכמחצית מהזמן.

ראשית - אפשר לנסוע לירושלים בקו 972 שעובר בשכונות חיפה וחוסך את הנסיעות לתחנות המרכזיות בפאתי העיר וההמתנות הממושכות בהן.
מחיר הנסיעה גם זול יותר.יוצאים בד''כ שני אוטובוסים בו זמנית כדי שיהיה מקום לכולם.

שנית - נוסעים בכביש שש, שמקצר בשעה את הזמן לעומת הנסיעה דרך לוד, שהיתה בעבר כרוכה גם בעצירת ביניים בתחנת הדלק שליד שדה התעופה.
משך הנסיעה כולה הוא פחות משעתיים.
אפשר וקיצור זמן הנסיעה לירושלים הוא סיבה מרכזית לנהירת תושבים חרדים לעיר חיפה.

שלישית - בירושלים עולים מול התחנה המרכזית על הרכבת הקלה, ומגיעים איתה עד לבנין העיריה שבקירבת שער יפו בתוך דקות ספורות.
הרכבת מספקת חווית נסיעה בטוחה ונוחה להמונים.

רביעית - חשוב מכך, חוזרים עם אוטובוס מספר1 או 2 בכביש הצמוד לחומה שעולה מרחבת הכותל שוב עד קרוב לבנין העיריה, ומשם ממשיכים ברכבת הקלה בחזרה לתחנה המרכזית.
לפני עידן הרכבת הקלה היתה נמשכת הנסיעה לתחנה המרכזית משך קרוב לשעה, דרך השכונות הדתיות ורחובות שטראוס ומלכי ישראל.
זה היה פרדוכס ירושלמי: מהתחנה המרכזית לכותל היתה נסיעה קצרה וישירה דרך רחוב יפו בקוים 1 ו-2, אבל בחזרה אותו אוטובוס הסתובב והתפלפל בשכונות הדתיות במשך כמעט שעה.

מסקנות מהרכבת הקלה בירושלים לגבי עתיד המטרונית בחיפה:
הרכבת הקלה בירושלים היא יעילה ועמוסה מאד בקטע שלאורך רחוב יפו, בין התחנה המרכזית לעיר העתיקה. ביתר הקטעים היא כמעט ריקה, ובפרט בקטע שמגיע בסיבוב פרסה מהעיר העתיקה לשכונות צפון ירושלים שועפט וגבעת זאב.
היה צריך לפתוח את הקטע ברחוב יפו עוד לפני עשר שנים, כדי להקל על כל מי שמגיעים במיוחד לעיר העתיקה.
נראה שגם בחיפה הנתיב הבלעדי למטרונית יהיה יעיל ושימושי ברחובות העמוסים במרכז העיר בלבד, וריק כמעט מעבר להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה