יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

הצפיפות במדרכה בשדרות הנשיא מול גן האם


המדרכה בשדרות הנשיא מול גן האם - מקום הומה אדם אך מלא מכשולים להולכי רגל
הקלקה על התמונה מביאה לגודל פנורמי מלא בפרטים

סוף סוף הסירו את השלט העירוני הגדול שניצב בכיכר הפינתית שליד קפה 'הבנק' והפריע לתנועה. כעת יש במקום אפשרות נוחה למעבר הולכי רגל. אלא שהתחושה של העוברים ושבים היא כי 'חסר משהו'. זאת לא כי הכיכר הפינתית הזאת גדולה מידי, אלא מכיוון שמי שמגיעים אליה בהליכה, בפרט מכיוון מרכז פנורמה לאורך המדרכה בשדרות הנשיא שנראית בתמונה, עוברים מסלול מכשולים ארוך ומסוכן.

מי שצועד במדרכה זאת מכיוון 'הבנק' למרכז פנורמה נתקל מיד לאחר מעבר החצייה ברחוב שער הלבנון במכשולים של עמוד חשמל ועץ שניצבים באמצע המדרכה. מטרים ספורים בהמשך ניצבים מספר עצים נוספים בגומות רחבות ועמוד חשמל נוסף באמצע המדרכה. זאת עד לרחבה שלפני בנק הפועלים, ששם מתרחב מסלול ההליכה.

המדרכה עצמה, בין הכביש למעקה שמפריד בינה לבין הבתים שבמפלס שנמוך ממנה, היא רחבה למדי. אין צורך להרחיב אותה בפעולות הנדסיות יקרות כדי לאפשר מעבר נוח.
כל מה שצריך לעשות הוא להסיר עצים ועמודי חשמל אחדים. העצים אמנם גדולים ויפים, אך חובה לעשות זאת שכן כיום מדובר במקום שהוא למעשה בלתי אפשרי למעבר בשעות העומס.

שעות העומס האלה הן כל לילות הקיץ, שבהן מרכז הכרמל הומה הולכי רגל, ורובם מגיעים למדרכה זאת בדרכם למרכז פנורמה או לטיילת. בשעות אלה המדרכה כל כך צפופה עד שכמעט ואי אפשר לעבור בה. כל מי שעושה זאת מתחכך בעוברים ושבים מולו, שהם במקרים רבים זוגות , משפחות או חבורות. כדי להימנע ממהתחככות זאת עובר האורח שמגיע לבילוי איכותי במקום נעצר מאחורי עץ או עמוד חשמל, או שהוא מסתכן בנפשו ויורד לכביש שבו חולפת התנועה במהירות.

במקביל להסרת מכשולים אלה להולכי הרגל יש להתקין במקום מעקה בטיחות , ובכך למנוע את סכנת תאונות הדרכים ואת החנייה הבלתי חוקית.

בעברו השני של הכביש נמצאת, בניגוד גמור, טיילת גן האם שהיא אולי המדרכה היפה ביותר בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה