יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

רכס סטלה-מאריס: פרוייקט נדלנ"י - או פיתוח ירוק

להלן הודעה שהתקבלה מאת שמואל גלבהרט, ראש סיעת הירוקים במועצת עירית חיפה:

תכנית הבינוי של רכס סטלה-מאריס נדונה אמש בועדת המשנה לתכנון ולבניה, והומלצה להמשך קידום בועדה המחוזית. נציג הירוקים של חיפה, אדריכל שמואל גלבהרט, היה היחיד שהתנגד, דרש לפתח את הרכס כפארק עירוני, והודיע כי יעלה את הנושא לדיון במליאת הועדה המקומית.

גלבהרט: "מיתחם סטלה-מאריס מעלה לשיא חדש את הקונפליקט החיפאי בין הירוקים שוחרי הפיתוח בראיה סביבתית, לבין מחנה הנדל"נ המתוגבר בקדנציה זו ע"י הצוות סביון-יהב בראשות קאליצית הון ושלטון".

גלבהרט רואה בכך השתלטות עויינת של מיגזר הנדל"ן על מדיניות הפיתוח העירונית, עם הפנים לבעלי ענין והון, ועם הגב לתושבים ולסביבתם, לאחר 5 שנים של פיתוח שפוי ושיפור מתמשך בהיקפי התכנון והבניה, מבלי שתקום בחיפה שום מפלצת חדשה.

מצב זה, לדעת גלבהרט, צריך להדאיג כל תושב בחיפה, ובעיקר את הצעירים החרדים לאיכויות הייחודיות של חיפה, והוא תולדה לא רק של חבירת יהב לסביון ולבעלי ההון, אלא קשור גם לחולשת הגופים הירוקים.

גלבהרט: "נושא מיתחם סטלה, כמוהו כנושא המרינה בעבר, היה צריך להוציא לבריקדות גופים כמו החברה להגנת הטבע, והמועצה לשימור מבנים ואתרים.

מדוע זה לא קורה? כי בראש שני הגופים האלה עומד אדם אחד. זהו אלי אלעד, שבבחירות האחרונות הוצב במקום גבוה ברשימתו של יהב, כדי להשלות את הציבור לחשוב שיהב ורשימתו יותר ירוקים מ"הירוקים".

אשליה זו התנפצה ביום שאחרי, כאשר יהב הקים את קואליצית ההון והשלטון, מינה את עצמו לראשות איגוד ערים לאיכות סביבה על תקן של "מומחה סביבתי", מינה את סביון לועדת השימור על תקן של "מומחה לשימור", והשבית לחלוטין את פעילות הועדה לאיכות הסביבה מיום הבחירות.

יהב פטור עתה מדאגות, האגף שלו מאובטח ע"י חברו לרשימה אלי אלעד, העומד כאמור בראש שני הסניפים, של החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרים. עובדה היא ששני גופים אלה, בעבר מובילי המאבקים הציבוריים על איכות החיים והסביבה והמינהל התקין בחיפה - נאלמו ונעלמו מהשטח. ולא בגלל שהפעילים אינם רוצים לפעול...".

גלבהרט קורא להנהלות הארציות של גופים אלה להתערב מיד בנעשה בחיפה, לשחרר את סניפיהם מאחיזת החנק של ראש העיריה באמצעות איש רשימתו, ולחבור שוב לציבור במאבקים על דמותה של חיפה ובריאותם של תושביה.

לחברי הועדה הציע לקיים סיור מקצועי בעיר כמו נהריה, הטובלת בפארקים עירוניים ובטיילות, משובצת במגרשי משחק וספורט... וממשיכה לפתח נוספים!

ואיפה אנחנו, ואיפה "פארק רעננה"שלנו, ואיפה"פארק הרצליה" שלנו?

גלבהרט מבטיח מאבק כמו פעם, עד המועצה הארצית לתכנון ולבניה, ועד ביהמ"ש העליון, אלא אם כן מישהו יתעשת, ויבין שאפשר לבנות בחיפה עוד עשרות אלפי דירות, וגם להעניק לתושביה לפחות 2-3 פארקים, ובראשם תרתי-משמע פארק סטלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה