יום שני, 30 במרץ 2009

עלייה מדאיגה במספר השיכורים

בבתי החולים ובמד''א מדווחים על עלייה מדאיגה במספר השיכורים, עד אובדן הכרה, בחג הפורים.

בשלוש השנים האחרונות חל גידול ניכר של כ-73 אחוז במספר השיכורים שפונו באמבולנסים לחדרי מיון לאחר שצרכו אלכוהול עד כדי איבוד הכרה. בשנת 2006 עמד מספרם על 6,016 . בשנה החולפת כבר פינו אמבולנסים של מד''א 10,407 שיכורים חסרי הכרה לבתי החולים. מנתוני מד''א עולה כי צריכת אלכוהול גבוהה במיוחד בקרב צעירים בני 18-24 בהשוואה בין השנים 2006 ל-2008 .

ד''ר דני נמט, מנהל מחלקת ילדים בבית חולים: ''בני נוער לא מבינים את הסכנה שכרוכה בשתיית אלכוהול. הדבר עלול לגרום למוות. לצערנו כמות הנערים אשר שותים אלכוהול עלתה והגיל ירד. אם בעבר נערים היו מתחילים לשתות בגיל 16-17 היום הם מתחילים לשתות בגיל 13-14. צריך להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. "

''ילדים ובני נוער לא מודעים לכמות הצריכה של האלכוהול ולרוב מפריזים בשתייה, דבר אשר מסכן אותם. שתיית האלכוהול גורמת לערפול חושים, לאיבוד מלחים בדם, לאיבוד הכרה ואף לחבלות כתוצאה מנפילות. לעתים נערות עוברות תקיפה מינית כשהן שיכורות".

"חשוב לציין שהשתייה עלולה לגרום לאובדן הכרה, לנזקים פיזיים ואף למוות. צוות בית החולים דואג ללכת מידי פעם לבתי ספר ולשתף את התלמידים בסכנות הכרוכות בשתיית האלכוהול".

מנכ''ל מד''א, רמ''ג אלי בין, פונה לציבור ההורים: ''היו ערים לתופעת שתיית האלכוהול בקרב הצעירים והסבירו להם את הסכנות הכרוכות בשתיית אלכוהול".

"הנתונים מדאיגים הרבה יותר, כאשר אותם בני אדם, שהפריזו בשתיית אלכוהול לעיתים מעורבים באירועים פלילים, כמו קטטות עם פצועים. כמו כן, מעורבותם של אנשים שנמצאים בגילופין בתאונות דרכים גבוהה במיוחד, כך שסך כל מספר הנפגעים כתוצאה משתיית אלכוהול, יכול להיות כפול ואף יותר מאשר הנתונים שבידי מד''א".

נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד''א ציין את הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתייה מופרזת של אלכוהול: ''זה מתבטא תחילה בהשתטות, בלבול, אובדן זכרון, פגיעה בקואורדינציה ועייפות. במקרים של צריכת אלכוהול מוגזמת, עלול המשתכר להיכנס לתרדמת עד לדום נשימה ומוות''.

קודינסקי מפרט מה לעשות במצבי חירום: ''להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון; כביש, מרפסת , מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה וקראו ל-מד''א - 101. במידה והנפגע מקיא, הטו אותו על צדו. אין לתת לנפגע לשתות קפה, או כל נוזל אחר, מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק''.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה