יום רביעי, 13 בפברואר 2008

'חיפה עיר עם סרטן ואחותי רוצה לגור בה'

מתוך הבלוג 'המקום של שלמה':

'אחותי הצעירה מתחילה ללמוד השנה באוניברסיטת חיפה. מאוד שמחנו שהיא התקבלה לאוניברסיטה.'


'הבוקר קראתי עיתון וראיתי שחיפה היא העיר עם הכי הרבה מקרי סרטן והסרטן הכי שכיח הוא סרטן שד! רצתי עם זה לאחותי כדי לשכנע אותה לא לעבור לחיפה, שתגור באחד הקיבוצים באזור, שתגור בקריות, היא לא צריכה לחיות בחיפה - עיר עם זיהום ומפעלים וסרטן.'


'זה לא שהיא שכרה דירה, היא התקבלה למעונות. בינתיים יסמין צוחקת עליי - היא אומרת שמה שצריך לקרות יקרה ואני לא מבין למה היא לא רוצה להגן על עצמה.'


'אני מאוד מתוסכל. אני יודע שאני היסטרי ואני יודע שבטח יהיו מגיבים שיגידו לי ללכת לעזאזל או משהו, אבל אני דואג לה. נראה לי שאנסה לשכנע את ההורים שיגידו לה לא לגור בחיפה.'

שתיים מבין תגובות הקוראים הרבות:

א. - כאחד שלומד בטכניון וגר בנווה שאנן דעתי היא שאם הייתי יודע קודם מה הולך כאן מבחינת הזיהום אויר, בחיים לא הייתי נרשם לטכניון! אני גר כאן כבר שנתיים (בקרוב), וכל פעם מחדש אני נדהם מהריחות שמגיעים מהמפעלים (ריחות שלא כולם שמים לב אליהם דרך אגב - כמו שמעשנים לא מריחים את הסירחון שלהם.. הגוף "מתרגל") כאחד שאוהב לרוץ , קרה לי כבר כמה פעמים שרצתי בעיר ופשוט כמעט הקאתי מהאויר המגעיל שהשתכן במקום כזה או אחר. (זאת הסיבה שהפסקתי לרוץ בלילה, כי בלילה כשאין פיקוח המזהמים הללו נותנים לעצמם אישור לזהם פי כמה) לסיכום, אני חושב שכדאי שתגידי לאחותך שתחפש מקום אחר, אני לא מבין איך אנשים גרים בעיר הזאת! נכון , יש נוף יפה, יש טבע פה ושם ועוד אטרקציות כאלו ואחרות.. אבל, תצבעי את כל אלו באויר מזוהם וזה לא שווה כלום. דרך אגב , בקריות המצב יותר גרוע! מהטכניון רואים את החממה של הג`יפה שהם חיים בתוכה (סוג של אדים מהמפעלים ואדים מהים שמתערבבים ויוצרים אובך בצבע צהוב חום השוכן תמידית מעל הקריות) אני יודע שברגע שאני מסיים את התואר שלי כאן, אני עף מהעיר הזאת (מכל האיזור המזוהם הזה) ולא חוזר לכאן לעולם. לדעתי זאת ממש הפקרות לגדל ילדים במקום כזה. אולי תגידו שאני מגזים, או שאני רגיש יתר למידה למזהמים שבאויר, אבל אם נסתכל על השורה התחתונה , זה פשוט לא שפוי לחיות בתוך זוהמה כזאת. בכל אופן, בהצלחה עם כל מה שהיא תבחר !

ב. - אז תני לי לחדש לך משהו. המקום שיש בו ה-כ-י- הרבה מקרי סרטן ומוות כתוצאה מזה זה בטבעון - 20 דקות מחיפה. כל המשפחה שלי שם ואני דואגת להם נורא! אני מכירה לפחות 5 אנשים שמתו מסרטן בטבעון ב-4 השנים האחרונות וזה רק הולך ומחמיר! כל הזוהמה והרדיקליים הסרטניים מבתיי הזיקוק בחיפה מגיעים הישר לטבעון וחגים מעליה כעננה. המקום היפה והפסטוראלי ביותר בארץ הפך לסכנה של ממש!

לרשומה המלאה בבלוג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה