יום ראשון, 17 בפברואר 2008

בא מיזמות ומחויב לירוקים - יונה יהב בראיון משנת 2003


להלן קטעים מתוך ראיון ב'גלובס', המופיע במלואו באתר 'שטחים ירוקים':

יונה יהב, ראש העיר החדש בחיפה, ניצח בבחירות עם קואליציה ירוקה.

שואף להעביר את חיפה לעידן חדש בענף הבנייה - עידן ירוק יותר.

עם זאת, באותה נשימה הוא מבטיח, כי כהונתו תתאפיין בדלת פתוחה, באופן תמידי, ליזמים.

ליהב יש פתרון לדילמה: "מצד אחד אנחנו לא ניתן לבנות בעיר בניינים של 40 קומות, כפי שמתכננים כיום מספר יזמים, ומצד שני אנחנו נקצר הליכים ליזמים שיבנו על פי התפיסה החדשה שלנו. יותר לא יחכו לאישור בנייה במשך שלוש שנים. אני מגיע מהמגזר העסקי ואני מבין איזה נזקים תופעות כאלו יכולות לגרום".

חשוב להזכיר, כי עניין הבנייה הירוקה יותר היה חלק מהמצע של הרשימה שבראשה רץ יהב - רשימה שכללה את שינוי, תנועת הירוקים ורשימת השכונות.

האדריכל שמואל גלבהרט, יו"ר ועדת המישנה לתכנון ובנייה הבהיר, כי חיפה תהיה ירוקה באופן ודאי, ולא רק בתחום הכדורגל. גלבהרט, כזכור, מירר את החיים לראש העיר הקודם, עמרם מצנע, כאשר כיהן בראש האופוזיציה ועמד בראש תנועת הירוקים. גלבהרט התנגד לרוב הפרויקטים שיזם מצנע בתקופת כהונתו, בעיקר למרינה, לקרית הספורט ולפרויקט הבנייה הגדול של אליעזר פישמן ואורי דורי בדרום העיר. כעת, מבחינת גלבהרט, הגיע זמן הפירעון. ירוק ידוע נוסף, צבי דהרי, שכיהן במועצות העיר האחרונות, יהיה גם הוא סגן ראש העיר, כמו גלבהרט.

היזמים מנסים להתנחם בכך, שיהב ידוע בהיסטוריה שלו כפחות ירוק מגלבהרט ודהרי. יהב אף כיהן בעבר כיו"ר החברה הכלכלית העירונית של חיפה, כאשר יזמה חלק מפרויקטי הבטון הגדולים ביותר בעיר, כמו מרכז הקונגרסים הבינלאומי, המרינה (כן כן, אותה מרינה), ופרויקטי תעשייה שונים. לפי הערכות, גם אם הוא עצמו לא מאשר זאת, יהב ישתמש מדי פעם בכוחו ובסמכותו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכמובן בכוחו כראש העיר, כדי לאזן בין התפיסה הקיצונית של הירוקים בסיעתו, לגבי הבנייה בעיר, לבין האינטרס של היזמים.

לכתבה המלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה