יום שני, 21 בינואר 2008

המשרד להגנת הסביבה: לסגור המפעל המזהם פרוטרום

מפעל פרוטרום שבחיפה פולט חומרים כימיים למרות האזהרות

מאת פאדי עיאדאת, עיתון הארץ, 18/1/2008

המשרד להגנת הסביבה מתכוון להגיש בימים הקרובים כתב אישום וצו סגירה שיפוטי למפעל "פרוטרום תמציות בע"מ" שבמפרץ חיפה בגין מפגעים סביבתיים שלהם גרם. לפני מספר חודשים הציג המשרד למפעל שורת דרישות. עם זאת, המשיך המפעל לפלוט חומרים כימיים וכרגע בודק המשרד להגנת הסביבה אם המפעל הזרים חומרים רעילים למכון לטיהור שפכים.

במשך שנים ארוכות מהווה המפעל מטרד ריח כבד לנוסעים בכביש הסמוך אליו ולכל תושבי ובאי האזור מצומת וולקן ועד צומת קריית אתא. באחרונה אף הגישו תושבי האזור תביעה ייצוגית נגד המפעל בסך 225 מיליון שקלים בעקבות המפגעים שלהם הוא אחראי.

"המפעל היום הוא מיושן וכל מה שיעשו לצמצום הפליטות הוא בגדר טלאי על טלאי", אמרה סמנכ"ל איגוד ערים "שומרי המפרץ", ד"ר ברננדה פליקשטיין. לדבריה, ניתן יהיה לפתור את בעיות הזיהום רק על ידי בניית מתקן חדיש, והכנסת הארובות מהשטח הפתוח למבנה סגור. "צריך שיהיה ניתן לשאוב את האוויר מהמבנה ולטפל בו. היום הפליטות יוצאות החוצה ובגלל זה סובלים", אמרה ד"ר פליקשטיין.

השבוע פירסם המשרד להגנת הסביבה בדיקות רחבות היקף שנעשו בשנה האחרונה, שמעידות על חריגות גבוהות של חומרים מסרטנים ומזהמים שלרוב לא נבדקו בעבר - כמו בנזן, כלורופורם, מתילן, כלוריד ועוד.

לכתבה המלאה בהארץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה