יום שבת, 19 בינואר 2008

לבנות את האיצטדיון העירוני החדש בפארק הקישון

מקומו האידיאלי של האיצטדיון החדש הוא בלב המטרופולין, בין חיפה לקריות, באזור פארק הקישון המשוקם, בפארק ספורט רחב ידיים שיכיל גם מגרשי אימון, מתקנים של ענפי ספורט אחרים וכו'.

עד הקמת מינהרות הכרמל היתה בעייה להגיע למפרץ חיפה מאזור מרכז הארץ, ולכן היה היגיון לבנות איצטדיון בדרום העיר. עם הפתיחה הצפויה של מנהרות הכרמל, בתוך שנים ספורות, תהיה ההגעה למפרץ מדרום העיר מהירה מאד.

כמובן שיהיה צורך לשלב את בניית האיצטדיון במפרץ בטיהור האוויר שבו מחומרים רעילים. דבר זה ניתן להיעשות בחלק מהתרומות והתקציבים שהוענקו לעיר.

במקום בו מתכננים לבנות כעת, בדרום העיר, יש בעיות רבות: א. זה אחד השטחים הירוקים האחרונים באזור. ב. ציר פרויד לא יעמוד בעומס התנועה בשעות הערב, וכך גם צירי התנועה האחרים המובילים למקום. ג. הקירבה למרכז תעשיות מדע תהפוך את חיי העובדים במקום זה לבלתי נסבלים.

מפרץ חיפה הוא איצטדיון טיבעי, והקמתו של איצטדיון ספורט ענק במקום זה תגביר את יחודם של העיר והאזור.

בסן פרנסיסקו, העיר אשר חיפה שואפת להיות חיקוי שלה, בהיות שתי הערים בעלות נתונים טבעיים דומים, ממוקמים כל איצטדיוני הספורט במפרץ, והם נחשבים בין סימלי העיר החשובים.

התמונה למטה מראה את מיקומו של איצטדיון הפוטבול במפרץ סן פרנסיסקו, כשההרים הם בצד הקרוב של התמונה, ובאופק נישקפים מי המפרץ. מיקום כזה מוסיף דרמה לכל משחק.

המפרץ הוא המקום האידיאלי לאיצטדיון כדורגל, כמו בסן פרנסיסקו
מפרץ חיפה הוא המקום האידיאלי לאיצטדיון כדורגל, כמו בסן פרנסיסקו

תגובה 1:

  1. מסכים איתך בכל מילה, כבר שנים שבשיחות אשר מתנהלות בנוגע למיקום האצטדיון החדש אני מטיף להקמתו באיזר המפרץ וזאת משום שלב המטרופולין שוכן בין חיפה לקריות

    יתרה מזאת טענתם העיקרית של פרנסי האצטדיון החדש היא מיקום דרומי בעל נגישות נוחה יותר למרכז וזאת עקב זליגת צעירים חובבי כדורגל לאיזור המרכז, מנהרת הכרמל תהווה כלי נוח לחיבור כניסתה הדרומית של חיפה למפרץ ותאפשר פיתרון לבעייה זו מה גם שציבור חובבי הכדורגל וקהל היעד המרכזי של קבוצות הכדורגל בחיפה הוא חיפה והקריות.
    מיקום האצטדיון מחדש במפרץ הוא צעד מתבקש

    השבמחק