יום רביעי, 16 בינואר 2008

חיפה: ריכוזים חריגים של חומרים מסרטנים

מערכת גלי צה"ל אונליין עדכון אחרון: 07:07 , 16/01/2008
דו"ח שהכין המשרד להגנת הסביבה קובע כי תושבי חיפה נחשפים לריכוזים גבוהים במיוחד של חומרים מסרטנים שנפלטים מהמפעלים הכימיים באזור, אך לא ניתן לדעת מי מהמפעלים חורג מהתקנים. עמותת "אדם טבע ודין": הזיהום במפרץ חיפה מהווה סכנה ממשית לבריאות התושבים במקום.

תושבי חיפה נחשפים לריכוזים גבוהים במיוחד של חומרים מסרטנים - כך עולה מבדיקה שערך המשרד להגנת הסביבה. במשרד אומרים כי מדובר בחומרים הנפלטים מהמפעלים הכימיים באזור, אך לא ניתן כעת לקבוע מי מהם חורג מהתקנים ומסכן את הציבור.המשרד בדק את ריכוז החומרים ב-20 מוקדים שונים, מחוף הכרמל בדרום ועד קרית מוצקין בצפון. במרבית המוקדים נמצא ריכוז גבוה של החומרים: מתילן כלוריד, פורם-אלדהיד, ובנזן.מדובר בבדיקה הראשונה באזור של ריכוז חומרים מסויימים הנפלטים כחלק מפעילות כימית, דהיינו מפעילות המפעלים במפרץ חיפה, ולכן ייתכן כי מזה זמן רב יש ריכוז גבוה מדי של חומרים אלה.
"המפעלים ידרשו לבצע הפחתות""לא צריך להיכנס להיסטריה. לא הייתי קושרת בין שכיחות סרטן מוגברת לריכוזים שנמצאו", אמרה לגלי צה"ל ראש אגף איכות האוויר במשרד להגנת הסביבה, שולי נזר, "מפרץ חיפה הוא הנושא העיקרי במשרד ואנחנו לוקחים אותו בשיא הרצינות. אנחנו מבצעים מדידות בשיטות שלא נעשו עד היום. לאחר קבלת הממצאים מנהל מחוז חיפה שיגר באופן מיידי מכתבים לכל המפעלים דרש מהם לדווח על הפליטות ולראות אם היו אירועים חריגים. המפעלים ידרשו מהר מאוד לבצע הפחתות גם איפה שצריך".מעמותת "אדם, טבע ודין" נמסר בתגובה לממצאי המשרד, כי "הנתונים מוכיחים את מה שאנו טוענים שוב ושוב - זיהום האוויר במפרץ חיפה מהווה סכנה ממשית לבריאות התושבים במקום. הגיע הזמן שהמשרד להגנת הסביבה יקח את האכיפה נגד המזהמים ברצינות וינקוט ביד קשה נגד אותם גורמים החורגים מהתקנים ומסכנים חיי אדם".

לכתבה באתר גל''צ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה