יום שני, 21 בינואר 2008

אוויר מסרטן

המשרד להגנת הסביבה מפרסם כי בבדיקה שנערכה במפרץ חיפה נמצאו חומרים מסרטנים בכל האזור. מכתבים נשלחו למפעלים באזור בדרישה לאתר את מקורות הפליטה.

מתוך כתבה ב-NRG מתאריך 16/1/2008

אחרי שנים של הסתמכות על תחושות בטן ובדיקות חלקיות, הדוח שפרסם אתמול המשרד להגנת הסביבה חושף את המציאות השחורה שנפלטת מארובות המפעלים במפרץ חיפה - ריכוזים גבוהים במיוחד של חומרים מזהמים, שחלק לא מבוטל מהם מסרטן.

החריגות המשמעותיות ביותר נמצאו בחומר בנזן. בתשע נקודות ברחבי מפרץ חיפה נמדדו חריגות אדירות מהרף המותר לפליטה.

אחדות מתגובות הקוראים:

- יונה יהב איפה אתה?! התושבים מתים בהמונים וכל מה שיש ליהב לומר זה ''זאת לא האחריות שלי''... אתה ישן טוב בלילה כשאתה יודע שיש לך אפשרות לסיים את הקטסטרופה הזו ולא עושה כלום? אחוזי הסרטן המופרזים בחיפה והמפרץ הם ועוד איך באחריות שלך!

- רק עכשיו אתם יודעים...? אלפים מקפחים את חייהם!!!

- נו, מה עושים עכשיו כאילו? לפחות תהיה כתבת המשך לעניין? ראיונות עם בעלי המפעלים? משפטנים? ארגונים ירוקים כדי להראות איך תובעים את המפעלים? כתבה עוד שבוע, כדי להראות לציבור שזוכרים בכלל - ראיון נוגע ללב עם ילד בן 7 שחולה אסטמה רק בגלל החולירות שבאוויר, ושדוד שלו מת מסרטן?

- האם מחכים למרד מאורגן של תושבים? יש סיכוי מאד סביר שהפליטות הללו הורגות יותר מכל דבר אחר , ככל הנראה יותר מתאונות דרכים ובטח יותר ממלחמות.מתי מישהו יעשה מעשה?

לכתבה המלאה ב-NRG

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה